Julaften-baby♥ Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Jeg lurer på en ting... Når man har planlagt keisersnitt, regnes permisjonstart fortsatt ut i fra termindato eller keisersnittet? Man "mister" jo et par uker hvis den blir regnet ut i fra termindato da... Noen som vet?
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Tror du kan vente med å søke om permisjon til du har fått keisersnittdato. Hvis du skriver keiersnittdato da, så vil du får riktig antall uker før det. Men disse ukene kan jo ikke tas etter, så derfor er det fint å kunne informere om keisersnittdato og få de ukene man har krav på! Tror det kan gjøres sånn...
*Lille Persille" Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Hei, Skal selv ha planlagt KS om to uker og permisjonstiden starter 3 uker før KSdatoen. Du må få skriftlig bekreftelse fra sykehuset på datoen keisersnittet skal tas og sender dette med permisjonssøknaden. Da får du de tre ukene du har krav på. Lykke til!
tojus Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Legen min anbefalte meg å få keisersnittdato før hun skrev terminattest, slik at jeg starter permisjonen tre uker før keisersnittet og ikke før terminen. Da er jeg ganske sikker på at jeg ikke mister noe av disse tre ukene. Jeg ringte sykehuset 12 uker før termin og fikk satt keisersnittdato da. Planlagt keisersnitt skjer 7-10 dager før ultralydtermin, litt avhengig av når de har kapasitet på sykehsuet. Skal inn til kontroll i uke 36 også, så i teorien kan jo datoen forandre seg, men hvis alt har utviklet seg bra, beholde rjeg datoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå