Gå til innhold

Dere som er gode på tegnsetting og rettskriving :o)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man avslutter en setning med en forkortelse som det er punktum bak, skal man da ha "vanlig" punktum i tillegg? Altså : bla bla bla bla o.l..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså to punktum? Neei, det tror jeg ikke.

Skrevet

Nei, det hoder nok med ett punktum.

 

Skrevet

Skal bare ha et punktum. Du ville vel ikke skrevet to punktum, om du ikke hadde forkortet ordet heller :)

Skrevet

Nei, det ville jeg jo ikke, hehe :o) Men det var jo liksom et punktum som hørte til forkortelsen, og et for å avslutte setningen, derfor jeg ble litt i stuss :o)

Skrevet

Du skal ha to punktum. Men jeg ville heller unngått å avslutte setningen med en forkortelse.

Skrevet

Det holder med et punktum, men forkortelser er uansett dårlig norsk :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...