Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Hvis man avslutter en setning med en forkortelse som det er punktum bak, skal man da ha "vanlig" punktum i tillegg? Altså : bla bla bla bla o.l..
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Altså to punktum? Neei, det tror jeg ikke.
ula ;o) og gutta Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Nei, det hoder nok med ett punktum.
FanteGuri Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Skal bare ha et punktum. Du ville vel ikke skrevet to punktum, om du ikke hadde forkortet ordet heller
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2008 Nei, det ville jeg jo ikke, hehe ) Men det var jo liksom et punktum som hørte til forkortelsen, og et for å avslutte setningen, derfor jeg ble litt i stuss )
hysterika Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Du skal ha to punktum. Men jeg ville heller unngått å avslutte setningen med en forkortelse.
Colargoll77 Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Det holder med et punktum, men forkortelser er uansett dårlig norsk )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå