Gå til innhold

Hvordan gjør man dette da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Bestiller" man presten??

(Og hvordan gjør man egentlig det? Koster dette noe tro??)

Kan vielsen foregå i guds frie natur??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vielsen kan foregå utendørs men da er det tvilsomt om en prest kan stille opp. Prester kan kun vie på steder som er vigslet eller hva det heter. Så ute kan de ikke. Men hvis dere vil gifte dere ute kan en dommerfullmektig f.eks. vie dere.

Hvis dere vil være i kirken, er det bare å ringe og bestille tid. Hvis det er i kirken dere sogner til, koster det ingenting. Vil dere i en annen kirke må dere mest sannsynlig ha med presten i 'deres' kirke, og betale leie for den andre kirken.

Det beste er å ringe presten og spørre, og du kan også ringe på tinghuset og høre (hvis dere vil ha tak i en dommerfullmektig).

Skrevet

Hmmm...

Får slike flagrende sommerfugler i maven av dette..........

Vi ser for oss presten og oss i haven under våre 3 store tre - og gjestene rundt oss..........

Da var vel den drømmen borte før den startet...........

Er det kun dommerfullmektig og prest som vier?

"heltgrønn"

Skrevet

Det kommer vel ann på presten om han vil vie ute:)

Noen jeg kjenner ble viet ute av en prest.. Bare hør med menigheten på det stedet du ønsker å gifte deg.

Skrevet

Åhh..... Sukk hjerte:) :)

DA KRYSSER JEG FINGRE OG ALT DET ANDRE JEG HAR Å KRYSSE - OG HÅPER........................

Skrevet

Selvfølgelig kan dere vies ute!! Det finnes flere friluftskirker her i landet, blant annet på Jomfruland i Kragerø der jeg og kjæresten min skal vies neste sommer. Kjempefint :)

Ellers må dere betale prestesoknet rundt 1000 kr hvis dere ikke hører til soknet.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...