lennie Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Jeg har nettopp testet positivt og funnet ut at jeg er i min 5. uke. Jeg vil så tidlig som mulig ta en UL for å se at det ikke er svangerskap utenfor livmoren eller at det er andre feil. Kan jeg bestille time på sykehuset eller må jeg til privat aktør og betale selv?
Kasandra 1pp etter MA Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Gratulerer Har du vært gravid utenfor livmoren før siden det bekymrer deg? Har selv vært på første Ul i uke 18 som er den vanlige,har ikke vært på tidlig ul,visst du er veldig bekymra kan du ta det opp med fastlegen din og få en henvisning visst ikke må du gå privat og betale selv Uansett lykke til med graviditeten
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Vanligvis har man kun en ultralyd i uke 17-19 dersom sv.skapet er ukomplisert. Men det er mulig å få en tidlig UL dersom man er veldig bekymret eller det er andre forhold som tilsier at man er i risikosonen. Uansett blir ikke denne tatt før i ca uke 12, siden det er først da organsystemene er på plass. Dersom det er snakk om svangerskap utenfor livmoren, kan en undersøkelse gjøreS før, men det er sjelden dette gjøres hvis det ikke er andre timg som tyder på dette. Evt kan man gjøre det privat. Lykke til!
lennie Skrevet 19. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2008 Takk for tilbakemelding! Nei, har ikke opplevd at noe var feil tidligere. Men det er lenge siden jeg har tatt GU og vil ikke finne ut at jeg f.eks har cyster jeg må fjerne etter at det er forsent med abort. Ringte en privatklinikk som jeg har brukt til GU.... De hadde ikke time før i slutten av oktober!!! Da er jeg nesten kommet så langt at jeg skal på sykehuset for den obligatoriske sjekken i uke 18. Når bør en ta UL for å få sjekket div sykdommer? Den i uke 18 fanger ikke opp alt.
lennie Skrevet 19. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2008 Se der ja, det var kommet et svar til :-) Nå fikk jeg delvis svar på det jeg lurte på. Fra uke 12 kan en oppdage sykdommer og avvik på fosteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå