Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg velge å ta alle kontrollene hos jordmor i stedenfor legen? Jeg har bare vært hos legen min én gang, og jeg kan styre min begeistring for han egentlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du gjorde det selv,bare å si ifra hva du ønsker

Skrevet

Nasjonale retningslinjer sier at enkelte av kontrollene skal gjøres hos lege (pga blodprøvetagning, tolking av disse etc), men de fleste kan du ta hos jordmor.

Men; uavhengig av dette vil jeg råde deg til å gå inn på nettsidene til NAV og bytte fastlege hvis du ikke er fornøyd med ham. Du kan bytte inntil 2 ganger pr kalenderår (dersom det finnes ledige plasser hos andre leger du kunne tenke deg). Siden du før eller senere må bruke fastlegen din til 6 ukersktr, barn som er syke etc, er det jo ok å ha en fastlege man liker! Gratulerer med graviditeten og lykke til!

Skrevet

Takk for svar!

Da får jeg se ann litt hva jeg gjør.. :)

Men kan jeg få noen andre til å ta de gynokologiske undersøkelsene enn ham? Eventuelt min private gynokolog?

Skrevet

Jeg har valgt og gå annehver gang ! :) Jeg slapp GU nå jeg, men forge gang fikk jeg henvisning til gynekologisk på sykehuset, for jeg ville ikke at legen skulle oppi skrufsa mi :) Så jeg er ganske sikker på at du kan ta dem med din private gynekolog ! :)

Skrevet

Du kan velge å gå til privat gynekolog i stedet hvis du ønsker det. Noen tar alle ktr hos gynekolog i stedet for fastlege. Poenget er bare at en lege må gjøre noen av us.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...