Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Forrige helg var mannen min ute på byen, mens jeg var hjemme med lillegull. Vi bytter iblant på det, og det går kjempefint. Men etter han kom hjem sist helg, virket han veldig avisende og rar. Og siden den gang har jeg hatt misstanke om utroskap pga oppførselen hans, men ikke nevnt noe til han siden jeg ikke har noen andre grunner til å misstro han. Men her om dagen knakk han sammen på stua og jeg klarte å få ut av han att han hadde blitt voldtatt. Jeg ble helt sjokkert og forfjamset samtidig, helt uten ord.. Hvordan i all verden skulle jeg reagere?! Det som hadde skjedd var att han hadde vært litt oppkjeftig i en taxikø, og 4 menn ble meget forbannet og det endte i en liten slosskamp som ble avbrutt av andre tilskuere. Senere på kvelden når han skulle hjem, hadde de fått tak i han og tradd han med seg til ett slags bygg. Og deretter tok de han en etter en :s Han vil ikke snakke mer om det, og ikke viser han noe særlig med følelser heller. Hva skal jeg gjøre? Er det normalt att jeg syns det er litt ekkelt og være intim med mannen min nå? Hva skal jeg si til han om dagene? Burde jeg og overse dette? Vær så snill og hjelp meg. Og jeg streker under på att dette er ett seriøst innlegg :/
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Å herregud, stakkars mann!!! Tenk deg selv om DU var blitt tatt av flere på rad, det må være like ille for ham som det hadde vært for deg. Har han vært til noe lege eller noe?? Han må jo få noe hjelp med dette her? Han har vel kanskje ikke så stor sexlyst akkurat nå (?) men jeg synes ikke du bør trekke deg unna hvis han vil ha en klem el.l.. tenk deg selv om det var omvendt... Men hvor mye du bør si vet jeg sannelig ikke. Vi damer liker å snakke oss ut av alt mens menn gjerne ikke vil snakke så mye. Men akkurat en sånn opplevelse innbiller jeg meg at alle må få hjelp til å bearbeide. Aner ikke hva du skal si da...
malingus Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Oi... vet ikke hva jeg skal si! Stakkars mann! Men kan jeg bare spørre, hvorfor synes du det er ekkelt å være intim med han? Og greier han å være intim med deg etter dette? Tror dey er veldig viktig at han får snakket med noen om dette! Men når han selv er klar for det! Vær obs på følelsene hans og følg med om han virker deprimert. Selv om han ikke viser følelsene sine, har han det garantert fryktelig tøft nå!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Hjelpe meg....av 4 homoer? Jeg hadde ikke følt meg 100% sikker på at det han fortalte var sant:(....jeg hadde krevd at han går til politiet, ønsker han ikke det så kan det vere et tegn på at det er oppdiktet:( Dette høres egentlig for utrolig ut til å være sant spørr du meg=(
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Du må bare være der for han! Ikke press han til å snakke hvis han ikke vil, men jeg synes absolutt dere burde oppsøke profesjonell hjelp. Voldtekt av menn er ekstra tabubelagt, og dette tror jeg er MEGET vanskelig å takle uten noen form for hjelp utenfra. Du må for all del ikke trekke deg unna! Det kan bare bekrefte de vonde følelsene han måtte ha omkring sin egen kropp nå. Utover det har jeg ikke den minste anelse om hva du burde gjøre. Oppsøk hjelp!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 En mann trenger ikke være homo for å voldta en annen mann, det handler ikke om sexlyst i det hele tatt, men om maktutøvelse over den som blir voldtatt. Hvorfor skulle han lyge om noe sånt? Voldtekter av menn skjer daglig over hele verden, men kanskje ikke så ofte i Norge.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Å beskylde noen for å lyve om voldtekt er så FARLIG!!! Å først bli krenket på den verste måten, og så oppleve å ikke bli trodd! Kan du tenke deg noe verre??
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #8 Skrevet 19. august 2008 Høres rart ut...hvis det er sant må han melde fra til politiet. Mennene må jo få fengselsstraff. Så må han til lege å sjekke seg for sykdommer, og selvfølgelig til psykolog.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #9 Skrevet 19. august 2008 psykolog er jo noe han kan velge selv, det er ikke noe selfølge at alle gidder å prate med en fremmed
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #10 Skrevet 19. august 2008 Ikke noen selvfølge at han vil prate med psykolog, men på lang sikt vil det være veldig nyttig.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #11 Skrevet 19. august 2008 Homoangrep??? trodde homoer var en underkuet rase jeg,
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #12 Skrevet 19. august 2008 Huff, stakkars mannen din, fikk helt vondt nå!!! Jeg skjønner at det er vanskelig for dere, og hvertfall for han. Jeg ville tatt kontakt med dixi.no, eller fratatt.com for og få snakket med proff folk på dette. For dere begge, de vet hva som bør gjøres, og hva som skal til. Psykolog og slike ting.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #13 Skrevet 19. august 2008 Det viktigste er at han får meldt ifra til politiet. Gruppevoldtekt er veldig alvorlig, og vil bli en prioritert sak. Hadde en kvinne opplevd dette, og meldt i fra, ville det ha vært på forsiden av tabloidavisene..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #14 Skrevet 19. august 2008 dette skjedde med mannen min når han var yngre (rundt 15) og han har en del problemer med det i dag, eks være sammen med andre menn i garderoben på treninga osv. Han søkte ikke hjelp (han er ikke norsk og det skjedde ikke i norge), noe jeg anbefaler at du prøver å få mannen din til å søke. Han kan få problemer i framtiden hvis han ikke tar tak i følelsene sine og problemet nå! Dessuten bør han kanskje oppsøke lege og ta tester for kjønnssykdommer. Dere som skriver at dette er bare oppspinn kan til helvete dra! Dette er alvorlig og jeg er sikker på at HI ikke trenger å høre det akkurat nå!!!
Gjest Skrevet 19. august 2008 #15 Skrevet 19. august 2008 Du burde ihvertfall prøve å få ham til lege. De kan jo ha skadet ham, eller smittet ham med noe. Når han først er ho lege så kan sikkert legen henvise ham til de rette instansene for å få hjelp. Han burde vel kanskje også tenke på om han vil anmelde.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #16 Skrevet 19. august 2008 Dette må han anmelde! Og han må til lege! Men det er vel minst like vanskelig for en mann som er blitt voldtatt som for en kvinne. Han håper vel at det skal forsvinne om han ikke gjør noe med det, at tiden går og han glemmer hele greia! Men disse som gjorde det går jo der ute og er en fare for andre også.
M by M Skrevet 19. august 2008 #17 Skrevet 19. august 2008 Å herregud... det må være noe av det værste jeg har lest her på lenge. Stakkars mann! Nei...jeg har ikke ord. Foreslå at han burde få noe hjelp av legen sin eller psykolog. Og tilby å bli med han og bare støtt han så mye du bare kan. Jeg hadde ikke valgt å overse det, men trå varsomt. tenk om det var deg og hva slags støtte du hadde trengt fra han da. Dette er nok ikke noe han vil klare å snakke med kompisene sine om... Vær intim med han. Han lurer sikkert på hva du tenker om det og er sikkert livredd for å ikke være attraktiv for deg lenger. Vis han at du er glad i han og prøv å være som før. Han trenger sikkert nærhet mer enn noen gang nå.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #18 Skrevet 19. august 2008 å herregud så grusomt!!! Men vet du ka? han må jo faktisk komme seg til lege da! Sikkert det siste han vil, men han klarte å fortelle det til deg da, og jeg tenker på hiv smitte og andre farlige ting som det faktisk er helt nødvendig at han får testet seg for.. Så ta det derfra? håper han klarer å ta imot hjelp, du kan jo "kreve" det? på en kjærlig men bestemt måte mener jeg, at du viser at du bryr deg om han såpass mye at du krever å få hjelpe han! Kanskje han kan komme til en lege som han ikke kjenner om dethjelper? At de som skal hjelpe han er mennesker han aldri trenger å treffe igjen om du skjønner.. huff!!! Stakkars! håper dere får den hjelpen dere trenger, at du får til å hjelpe han! Er enig med de som skriver, tenk om det var deg!? Vær sterk for han nå, og ikke avvis han! Jeg rekner med du elsker han, og da må du kjempe hardt for han nå..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #19 Skrevet 19. august 2008 Æsj, 4 tisser i rompa mot sin vilje. Sikker på at han snakker sant? Det høres heeelt usannsynlig ut at 4 menn skal voldta en annen mann. Kanskje det er en fantasi han har, så tok det litt overhånd når han fortalte til deg? Det bor en homo i oss alle.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #21 Skrevet 19. august 2008 Han MÅ gå til lege!! Du må bare være der for ham, vise ham at du støtter ham. Og dere som tror man må være homo for å voldta en mann tenker ikke særlig langt.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #22 Skrevet 19. august 2008 må få han til å snakke om det.legger han det vekk bak i hodet blir det bare mye verre.ble dopaned og voldtattav en mann og jeg jenteda og jeg snakket ikke om det og trodde jeg kunne glemme,men sliter med det nå 4 år etter.greide ikke snakke eller gå eller noen ting.kroppen var der,men jeg sto hved siden av.var som film.helt grusomt.hørt mye om han,men har ikke orket og aqnnmelde det.politiet tar det jo ikke på alvor og blir som regel satt vekk.og følte ikke jeg hadde sjans når han var en sønn av en lensmann...dumt av meg.skulle gjort det.sånne ting er grusomt.han burde annmelde det ja.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #23 Skrevet 19. august 2008 13:28 Er IKKE HI. Dette er ikke en kødd på noen måte, og mannen min er absolutt ikke en som kunne løyet om noe sånt. Han er helt ødelagt nå, og jeg skal prøve så godt jeg kan :/ Men det er vanskelig. Men som jeg elsker han over allt, så kommer vi oss gjennom dette. HI.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #24 Skrevet 19. august 2008 Anonym 1336 og 1338: Utrolig respektløst av dere! Dessuten 1338: det er forbudt å utgi seg for å være noen annen
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #25 Skrevet 19. august 2008 Nå veit ikke jeg hvor dere bor henn, men som nevnt av de andre så må mannen din til lege for å sjekke seg. Så kan jeg evt anbefale å ta kontakt med Advokatfellesskapet som er i Øvre Slottsgate 11 i oslo. Der er det advokater som er spesialisert i bl.a slike tilfeller. Kan i hvertfall ta en telefon å høre hva de anbefaler. (har ikke tlf nr men søk på adressa på gule sider). Og mange nevner at han bør gå til psykolog, men er faktisk bedre med sexolog. (syntes jeg selv) De er jo psykologer, men er også spesialisert innen disse tilfellene. Kan i hvertfall anbefale Institutt for klinisk sexologi og terapi AS tlf nr dit er 22 33 51 90.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå