Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener jeg har hørt en plass at man ikke bør fly når man er gravid, er dette tilfelle? Eller er det bare en periode av svangerskapet? er i 6. uke :-)

Blir meget glad for svar på denne da det kanskje er aktuelt og ut å fly nermeste måneden :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok fly i uke 6 så det kan du men i 8mnd er ikke flyselskapet så veldig begeistret .

Så lenge du er frisk og du ikke har kompliserte sv skap skal det ikke være noe problem men husk å ta med helsekortet ditt

Skrevet

Det eneste du bør passe på når du er ute å flyr som gravid, er at du beveger litt på bena dine mens du sitter der, eller bruker støttestrømper. Man har større sjanse for å få blodpropp når man er gravid.

Skrevet

Hei,

Dette er noe jeg også lurer på. Har hørt begge deler, at det er farlig og at nei det er ikke farlig.

Men hva er det som kan være farlig.?

Lufttrykket forandres jo men er dette skadelig for barnet?

Jeg skal til utlandet og lurer på om jeg om velge båt og bil istede for fly....

Er det en tid i svangerskapet som er farligs eller er det det samme (selvfølgelig ikke så greit helt i slutten) Vet at hver flyselkaper har regler men vis dette hadde vært farlig så hadde vel ikke de tillat at gravide flydde... eller?

Skrevet

Må vel finnes flyvertinner som blir gravide og? Tror ikke det er farlig, kun i den siste mnd eller to, da føding på fly ikke er særlig populært;)

Skrevet

Ja du sier noe der.

Men hva er grunnen til å bruke støttestrømpe :-) ?

Skrevet

bare fly ivei du ja:)gjorde jeg også,men ikke på slutten nei

men ikke stress til flyet.gjorde jeg den ene gangen var ca. 5 mnd. på vei den siste gangen jeg flydde og var glad det var spypose rett forran meg da ja...:)

Skrevet

Vet faktisk ikke..:S

Men har hørt at man er mer utsatt for blodpropp når man er gravid, tror det kanskje har noe med saken å gjøre..du får google det;) jeg googler alt(A)

Skrevet

Det er ikke farlig å fly et par ganger i svangerskapet, men flyvertinner blir satt i marktjenste med en gang de finner ut at de er gravide, dette grunnet stråling.I slutten av grav er det mange flybolag som sier nei til gravide, dette grunnet at de ikke nödlander för födsel. Så bara kos deg og god tur!

Skrevet

De forskjellige flyselskapene har egne regler for gravide. De fleste tillater at du flyr til slutten av graviditeten. Etter dette er det vanlig å måtte ha et brev fra leget om at du er "fit to fly". Uansett en god ide å sjekke ut retningslinjene for gravide til flyselskapet du skal reise med :) Hilsen en som både skal til Dublin og Roma de kommende mnd.

Skrevet

Nei, det er ikke riktig ang. flyvertinner. De blir satt på bakken etter 3 måneder. IKKE fordi det er farlig for fosteret, men fordi jobben blir vanskelig å gjøre når man er gravid. Hovedoppgaven til en flyvertinne er ikke å servere, men å passe på sikkerheten. Hun skal alltid sette passasjerene først. Ved en ev. ulykke regner de ikke med at en gravid flyvertinne vil kunne klare å sette passasjerenes sikkerhet først. Derfor blir de satt på bakken.

Og nei, det er ikke farlig å fly når man er gravid.

Skrevet

Då er det vorskjellige regler i vorskjellige land. Jobbet i London og har hatt gravide kolleger som ble tatt ut med en gang. Men samma det:)

Skrevet

Bruk av støttestrømper forebygger blodpropp i beina, ved å bedre den venøse (som har med vener å gjøre, vener er blodårene som fører blodet tilbake til hjertet) blodsirkulasjonen.

Skrevet

Har hørt at det er lurt å drikke mye vann før og gjennom flyturen også. Tenker at blodet blir mer uttynnet og flyter lettere gjennom årene da, og det blir mindre sjanse for blodpropp. (Tror kanskje dette med blodpropp ikke gjelder for sunne, friske, normalvektige, men greit å være føre var lell)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...