Gå til innhold

Noen med erfaringer med epidural her?


Silja-78

Anbefalte innlegg

Jeg er 2.gangsfødende, med termin i starten av september, og er blitt anbefalt bruk av epidural ved forestående fødsel. Dette på grunn av styrtfødsel forrige gang, som resulterte i store innvendige skader. Nå mener jordmødrene jeg har vært i kontakt med at en epidural vil kunne sinke pressfasen, og dermed redusere risikoen for tilsvarende skader. Jeg er imidlertid skeptisk, da jeg har hørt mye negativt om epidural. Noen andre som har erfaringer å dele med meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde epidural under fødselen... har ingenting negativt å si om den.. hadde ikke greid mæ uten den under fødselen... men rien datt bort når fikk den så d vil vell hjelpe dæ gått da så du ikke blir så skada. ville tatt den hadde æ vært dæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde epidural under min fødsel for tre uker siden. Det var gull verdt for meg, i hvert fall. Fikk beskjed om at det kunne forlenge fødselen, men det gjorde det ikke for min del. Riene fortsatte å øke på selv etter at epidural var satt. Smertene ble ikke borte, men jeg klarte å legge meg ned og få slappet av mellom riene. Skal så absolutt ha epidural neste gang også, om mulig....

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føyer meg på de 2 andre over her.. Jeg hadde epidural under min fødsel for 5 uker siden, og jeg vet ikke om jeg hadde klart meg uten.. det forlenget ikke fødselen min ( jeg var første gangs.) , men det hjalp meg slik at jeg fikk slappe av en liten stund inntil jeg fikk lov å begynne å presse.

I ettertid merket jeg i et par dager at jeg var litt øm i ryggen etter epiduralen, men det er også det eneste. Og mange tror at det gjør så vondt å sette den, men det merket jeg ikke i det hele tatt.

For noen år siden fikk jeg ryggmargsprøven, og den var HELT jævli... jeg var redd for at epiduralen skulle være like vond, men der tok jeg rasende feil. Jeg merker ikke at de stakk, men det er klart at jeg hadde sterke smerter fra før.

Jeg anbefaller ihvertfall epidural, og selv er jeg ikke i tvil om at jeg skal ha det neste gang :)

 

Masse lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk epidural med førstemann siden han satt i seteleie. Og det tok vekk riene her så det ble kontrollert av jordmor med drypp. Jeg kjente ingenting så antakeligvis har den blitt satt hakket lenger inn og blitt en spinalbedøvelse isteden, men virkningen på riene er jo den samme. Måtte trykke på kommando siden jeg ikke kjente noe.

Eneste som var vondt med den var at jeg måtte sitte helt stille og bøyd fremover med full åpning og ganske heftige rier, men siden du har fått tilbud om den på forhånd vil den jo bli satt før det går så langt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej jeg har født 3 uker siden heldigvis med epidural det hjelp veldig mye med reier men når tiden vår å trekke da kjente jeg ingeting,så det blir vanskelig i pressfasen fordi jeg mistet følelse av hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...