Gå til innhold

Frustrasjon! Såå skuffet over fastlegen min! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet hit 1.juni, og hadde hatt én time hos denne fastlegen før hun fikk ferie. Har gått fire ganger til en ung vikarlege, og i dag da jeg fikk fastlegen min tilbake skjønner jeg virkelig hvor stor forskjell det er på leger og hvorvidt de bryr seg. Vikarlegen brukte god tid og stresset ikke med noe. Pappaen til babyen var med et par ganger, og fikk stille masse spørsmål, lytte etter hjertelyd og kjenne hodet, og sa etterpå at dette var den beste legen han hadde møtt. Jeg fikk tilogmed ekstra time fordi han var så bekymret for de hovne føttene mine. I dag hadde jeg overtidstime hos fastlegen (heldigvis siste svsk-kontroll hos henne i denne omgang), og hun giddet ikke engang å se på føttene mine, bare skrev 2 på ødem etter jeg hadde sagt at jeg var plaget med hovne føtter. Forrige gang skrev vikarlegen 3 etter å ha kjent på føttene og konstatert at det var noe av det verste han hadde sett på lenge. Ikke var hun noe interessert i å høre på hva jeg hadde å si heller. Jeg er så skuffet, skikkelig deppa nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det til henne. Du må stå på krava. Ikke finn deg i å bli oversett. I og med at du er på overtid allerede er det jo liten vits i å ta kontakt med Helsestasjonen også , men snakk med legen din om dette. Det hjelper ikke å ikke si noe:)

Skrevet

Nå er det jo ikke vits, følte bare for å komme meg hjemover siden jeg ikke følte meg så velkommen hos henne. Måtte bare få ut litt frustrasjon :)

Skrevet

Ja, skjønner det! Godt vi har dette forumet! hehe ;)

Du får trøste deg med at det ikke er lenge igjen, og at du snart antageligvis møter en kos jordmor på fødeavdelinga ;)

Skrevet

legen skal være der for deg, legen får betalt for at du har henne/han som fastlege og da bør de absolutt vise respekt til pasientene sine...

Har ikke opplevd det du forteller, men må si meg enig i at det er en veldig liten ting å be om at du blir sjekka helt og ikke bare delvis.

Godt det ikke er lenge igjen:)

Og får du ei gretten jordmor så kaster du henne ut;)

Skrevet

Er man ikke fornøyd med fastlegen er det bare å bytte! Så lenge man bor et sted det finnes flere i området, da. Jeg har vært misfornøyd med min lenge og byttet rett etter jeg fant ut jeg var gravid. Før det hadde jeg hatt begrenset 'bruk' for ham. Nye er ikke akkurat noe overstrålende sjarmtroll, men han gjør da stort sett jobben sin :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...