Gå til innhold

Hva ligger blodtrykket ditt på?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll idag, og blodtrykket mitt er på 125 / 60.

Min lege sa dette var litt høyt når man er gravid.

Høyt blodtrykk skremmer jo vannet av meg, så jeg bare lurte på hva dere damer ligger på. :)

Er 23+1.

 

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ??Det er ikke høyt i det hele tatt da...Er du sikker på at du hadde 125/60??

Skrevet

Jepp. Det var det hun både sa og skrev på skjema.

Jeg har tidligere ligget på 110/70, 120/60 og 100/60, så det er ikke som om det har forandret seg stort heller.

Jeg reagerte og på dette for hun mente det var litt høyt for gravide. O_o

Og i mitt hode høres mitt blodtrykk helt fint ut. :o

Skrevet

Det var absolutt ikke høyt, men heeelt normalt blodtrykk. Mitt pleier å variere litt fra 110/65- 120/80. Det er uansett undertrykket som er det "skumleste" om blir høyt med tanke på svangerskapsforgiftning, og et undertrykk på alt fra 60-90 er jo helt greit, så 60 er absolutt ikke høyt.

Skrevet

Det var det jeg trodde og. :)

Skal til jordmor på fredag, så jeg skal høre med henne hva hun synes da. :)

Skrevet

Ja gjør det ;) Er nok ikke alltid legene har helt rett i alt de sier heller. Som min lege da, som mente jeg burde komme meg til glucosebelastning så fort som mulig, og da var jeg vel i uke 7 eller noe... Ja jeg er overvektig, men har aldri hatt antydning til diabetes, heller ikke under mine to forrige graviditeter, og det "vanlige" er å ta evt glucosebelastning i uke 28. Så jeg har ikke tatt den enda jeg da, og er i uke 22. Jordmor ristet også på hodet av legen min. Tror nok du kan slappe helt av med tanke på blodtrykket ditt i hvertfall :)

Skrevet

Hehe, nei disse legene er ikke helt til å stole på hele tiden. :)

Spesiellt ikke når det kommer til svangerskap har jeg fått intrykk av. :/

 

 

Skrevet

Det var jo ikke høyt ???

Mitt blodtrykk ligger på 140/100...

Jeg er inne til sjekk hos lege ca 3 hver dag, for å sjekke at det ikke utvikler seg til svangerskapsforgiftning... Men så er jeg i uke 37 da....

Noen som vet hva de gjør om bt blir alt for høyt, uten eggehvite i urinen ??

Når de evnt. legger inn på sykehus ?

Skrevet

På sidene til Ahus står dette:

 

"Behandling av blodtrykket med medisiner er nødvendig hvis trykket er 160/110 eller mer."

 

Men, det står ingen ting om innleggelse da, så jeg har egentlig ikke peiling..

Skrevet

Mitt ligger nå på 100/55mmHg. 120/60 er helt fint. Blodtrykket avhenger/påvirkes også av andre omstendigheter, som hvor lenge du hadde hvilt før det ble målt, om du var nervøs osv. Uansett er ikke det i nærheten av å tyde på svangerskapsforgiftning, spesielt når du tar dine tidligere trykk med i vurderingen (ingen store avvik der).

Skrevet

120/60 er ikke høyt i det hele tatt. Mitt ligger på 134/93.

Skrevet

leger er rare.. var hos lege om fredagen, ble målt til 77/45, 4 ganger!! han trodde ikke engang at det gikk ann og få så lavt trykk han. og vet dere hva han gjorde? Ba meg spise litt frukt og gå hjem og kanskje slappe av litt...

 

var på legevakta to timer seinere, dritsjuk! besvimte, var uttørket, kasta opp og dårlig.. hipp hurra for legen jeg var hos!

Skrevet

98/52.... litt dizzy, jah... ;) å lavere skal d bli..... ble veffal d sist ;)

Skrevet

siste måling var på 90/60 så mitt er kanskje litt lavt! men er bra for hjerte sier legen!!!!

Skrevet

Jeg fikk målt mitt til 130/70, og legen min sa det var helt fint.

Skrevet

Var hos lege sist uke. Målte til 120/75. Hun sa at 120/80 er helt gjennomsnittlig. Så kan ikke se for meg at ditt er høyt ihvertfall.

Skrevet

HØYT? Jeg ligger bestandig på 120/60 jeg og det er helt normalt har jeg fått høre :) (lå på det sist svangerskap også)..

For en fjåsete lege :-S

Skrevet

Oi, for noen fine bt :)

 

Selv lå jeg på ca. 143/86 på første måling i dette sv.skapet.

 

I det første sv.skapet lå jeg på alt mellom 131-142/83-88 frem til uke 31. I uke 33 ble det utført hastks pga svangerskapsforgiftning, da bt kom opp i nærmere 195/120 og bt-medisinene ikke virket.

 

Har startet høyere nå, så er litt spent på hvordan det vil evt utvikle seg nå.... krysser fingrene for at det ikke vil utvikle seg noe særlig.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...