har 2, venter aprilbaby:) Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Sliter veldig.. "4 timer i døgnet med kvalme er ikke noe greit.. Alt er veldig tungt.. Fått afipran fra legen, føler d hjelper litt en liten stund.. Seaband har ikke noe særlig virkning heller. Men syns det er vanskelig å finne riktig punkt me de. Noen som har råd mot kvalme?? Har jo to små som trenger sitt å,, Er blitt sykmeldt å.. Har hørt litt om akupunktur, men hvor kan en få gjort d da.. Hos jordmor??
har 2, venter aprilbaby:) Skrevet 19. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 19. august 2008 24 timer i døgnet skulle d stå..
Polarlys Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 akupunktur skal visst nok være bra sies det, har ikke prøvd det selv - men leser om det. Om du er så kvalm hele tiden, og har to små hjemme allerede, kan det være en tanke om mannen din får seg ei sykemelding for å hjelpe til, trenger kanskje ikke full sykemelding heller. Klarer du å få i deg noe som helst næring / væske??
komplett familie Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 uff, stakkar deg. Har ikke så mange råd å gi deg, men vil bare si at du ikke er alene !!!!! Jeg bruker sea-band armbånd. Syntes det virket i begynnelsen, men nå føler jeg at de har motsatt effekt.... (sikkert psykisk!) Ellers har blåbærsaft hjulpet meg. Ang akupunktur, har ikke prøvd selv men har hørt det er bra effekt for noen. Akupunktører setter nåler, men også noen fysioterapeuter. God bedring - husk at det forhåpentligvis er verdt det.
ea79 Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Huff da:( Myntete og akupressur (samme prinsipper som akupunktur bare med bruk av trykk istedenfor nåler) fungerer for meg samt mariekjeks men er nok ikke like plaget som deg. Noen jordmødre er opplært i akupunktur men tror det er mest i forhold til lindring og hjelp under fødselen. Ellers er akupunktur et selvstendig fagfelt som krever mange års utdanning. Du kan for eksempel gå inn på norske naturterapeuter hovedorganisasjon (NNH) sin internettside å finne en akupunktør der du bor. Du finner nok også noen på gule sider. Men pass på å få fatt i en som har komplett utdanning og spør gjerne om erfaring og evt om han /hun er godkjent i noen forbund e.l. Kanskje jordmor har noen å anbefale?? Lykke til . Håper kvalmen gir seg snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå