Gå til innhold

Kjøper dere brukt bilsete?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt brukt bilsete JA.. Men det er ifra noen vi kjenner slik at vi vet at bilsetet er forsvarlig behandlet og ikke har vært i noen ulykker el. lignende.. Ville ikke kjøpt bilsete fra fremmede da en ikke vet for sikkert hvordan det er behandlet..

Skrevet

nei, kan ikke stole på at det ikke har vært med på en kræsj, eller hvordan det har vært behandlet. Her er sikkerheten litt for viktig til å "ta sjangsen"

Skrevet

Er så heldig at vi "kjøper"/bytter innad i slekta/vennegjengen. Da er det trygt nok, føler jeg. Ellers veit jeg ikke.. Hadde ikke kjøpt et på FINN for å si det sånn.. :-)

Skrevet

hei..det er mange forsikrings selskap som kan hjelpe deg med baby sete ,og da kan du bare bytte når barnet vokser..koster ikke stort i året..det var sånn før i hvertfall..kan jo skjekke.

Skrevet

Ja, men det var fra et vennepar som vi stoler 100% på.

Hadde aldri kjøpt om jeg var det minste usikker på om stolen hadde vært utsatt for skade eller ulykke. Så ukjente eller venner jeg ikke er bombesikker på at er obs på slike ting hadde jeg aldri kjøpt fra.

Skrevet

Vi har kjøpt brukt bilsete ja...fra noen vi ikke kjendte..

Skrevet

Nei, bilsete er jeg utrolig opptatt av at skal være det beste man kan få. Selv om man kjører lite bil, er det bare en gang i en ulykke som skal til. Vi har undersøkt nøye og lagt mye penger i det, fordi nurket skal være tryggest mulig. Et brukt kan ha fått litt hard medfart innimellom, som vil være med på å redusere sikkerheten. Jeg ville anbefalt dere å kjøpe med isofix, dersom dere har bil som har det. De er mye stødigere i en ulykke, og enkle å sette inn.

Skrevet

nei, tok ikke sjnasen på det, så kjøpte nytt...selv om det kan være behandlet bra og sånn av tidligere eiere, så veit man jo aldri...

Skrevet

Synes bilsetene er så sykt dyre hvis man vil ha med basen.

Men jeg fant en billig en her m/base til 1999,- på www.mamma-mia.no

Lurer på om noen andre har erfaring med den? :)

Graco Logico S bilstol ?

Skrevet

Tips: Vi kjøpte Acta Graco Logico S med base på www.babyplaneten.no til kr 1399,-. I tillegg kom 200 kr i frakt, fikk stolen sendt i posten i løpet av et par - tre dager.

Skrevet

Nei, bilstolen var det vi var mest nøye med. Alt annet kan man kjøpe brukt, men bilstolen må man kunne være sikker på er trygg. Hvis man kjøper fra noen man kjenner og stoler på, er det vel greit nok, men ville aldri tatt sjansen å kjøpe på finn.no f.eks.

Mange er veldig nøye på at de skal ha splitter ny vogn f.eks, mens bilstolen er mindre nøye liksom. Merkelig i mine øyne!

Skrevet

jøsses..Satt nettopp å kikket på det.. Der var det mye billig! :)

Takk for tipset :):)

Skrevet

jepp....men bare babysete....har jo det så kort tid uansett

Skrevet

Graco logico er på tilbud flere steder for å bli kvitt utgående farger. Koster kun 1500 kr og da er basen inkludert.

Skrevet

Er det noen som har peiling på åssen disse Graco stolene er under selve stolen, tenker på om det er samme greia som med maxi cosi sin bilstol? Sånn gyngeform i plastikk under? Altså, kan man vugge den når den står på gulvet? hehe..

Skrevet

Jeg skal kjøpe nytt.

Jeg tenker sånn atte det har vært brukt i ca ett år, ut å inn i vær å vind.

Hvertfall ikke kjøpe av fremmede - veit ikke hvordan det har blitt behandlet.

Skrevet

Om man kjøper sete med base under må man ha sånn fastmonterte (sveiste) stenger i metallet under setet..

Syns dette var genialt helt til jeg fant ut at dette ikke finnes på litt eldre biler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...