*Lenn* :-)) Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 ..og med det mener jeg kan man slutte å koke flaskene når babyen er en viss størrelse? Når han er 10 mnd som min, får han jo mye forskjellig å spise og drikke og han får vann fra springen. Er det da nødvendig å fortsette å koke flasker eller kan jeg vaske de "vanlig"?
engajente Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 hei Vi sluttet vel å koke flaskene da han var 3 mnd... Ifølge helsesøster var det bare å slutte så fort de begynte å putte alt annet i munnen. Setter de i vaskemaskinen vi.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Leser dere på flaskeposten.org så er det melkesyrebakteriene det er så nøye å koke bort. Syns det er rart av helsesøster å si det med å slutte når de begynner å putte annet i munnen. Det er ikke vanlige bakterier f.eks fra gulvet som er spesielt farlige for babyen, men melkesyrebakteriene. Når babyen er rundt 6 mnd. tåler de melkesyrebakteriene mye bedre, og det holder med vanlig vask.
Mamsen87 :) Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Vi fikk også beskjed om at det var greit og slutte å koke da han var 3mndr. Så da slutta vi..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå