Trollmora Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Torsdag hadde vi en liten invasjon av små pirater og det var kjempefint ) Eldstemann satte seg på benken utenfor inngangsdøren og ville ikke forlate den før alle sjørøverene var ankommet skuta. Han har tydeligvis skjønt at en god velkomst er viktig. Trollmora hadde iført seg bukse og trøye med skjerf rundt livet, skaut med dødningehode, gull og glitter. Av våre små gjester var 3 nye gutter som skulle begynne i samme klasse som de andre, så vi var spente vi. Bare en hadde behov for å ha mor i nærheten som en liten trygghetsøy ute på terrassen, så det gikk over all forventning. Maten ble fortært, gaver utdelt og etterpå kom kake med "lysfontene", for det var så mange dager siden bursdagen og bursdagsbarnet selv er så stor at han ikke trnger å blåse ut flere lys. Stas med "kakerakett" som det ble døpt ) Etter kaker så vi litt på Kaptein Sabeltann, for han måtte vi selvfølgelig ofre 10 minutter på, sjørøversjef som han er! Skattejakt både inne og ute før sjørøverene fant skatten sin. Det ble bare ett par små sjokolade-dukater på de hver så det ble ikke så veldig høyt støynivå. Gutta lekte fint og det var en finfin markering for Eldstemann, og viktig å samle sammen nye og gamle venner før skolestart. LilleSnupp var jo også med, men hun ville ikke være sjørøver, bare prinsesse, men guttaboys tok hensyn og var kjempegreie! Alt i alt ett vellykket opplegg )
Sara Rompompei Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Høres ut som en knalldag for en ekte pirat. Hiv og hoi, tenker det var moro å begynne på skolen )
Maud Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Så fint at festen ble vellykket! Det var en fin liten skipper det, som skjønte at han måtte ha alle vel ombord før skuta la fra kai. En lysfontene i stedet for lys var en god idé. Her kommer nok storebror til å ha blåst ut lys to ganger allerede når det neste søndag skal avholdes fotballbursdag.
coscos Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Det hørtes ut som en kul bursdag! Blir nok det etterhvert hos oss også, vil jeg tro, men spørs om "kjedelige" meg kommer til å kle meg ut slik du gjorde :-) Det hørtes veldig gjennomført ut. Så fint at de nye gutta kom inn i gjengen. Må være fint for dem å bli kjent med flere i klassen sånn før skoleåret starter. Må le litt av den kakeraketten. Jeg ga bort en slik til en venninne som også hadde laget en sjørøverskute og skulle ha rakett foran på båten. Vi tente opp og det tok aldri fyr, og til slutt så ga vi opp. Bursdagsbarnet ble litt skuffet, men etterhvert som han fikk spise av kaken så gikk det greit. Jeg hadde kjøpt en hel pakke med sånne lysfontener, så da jeg kom hjem måtte jeg fortelle mannen min at den ikke funket, og om jeg skulle gå tilbake til butikken å klage. Vi prøvde derfor en ny, og da så mannen min at vi hadde glemt å snu raketten... Det stod til og med bruksanvisning på den, og ingen av oss som var i bursdagen hadde sett det :-). Så, venninnen min fikk med en ny en, og da det var familiebursdag, så fikk de endelig tent på den, og det var stor suksess. Så, slike kakeraketter anbefales (fra nå av skal jeg bare kalle dem det!)
frøydis m/ 4 Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Det høres ut som den flotteste bursdagen en liten stor gutt kan ønske seg! Og veldig lurt å samle gutta i klassen så de kan bli litt kjent før skolen startet opp. Hiv o' hoi!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå