Gå til innhold

spiser alle folat her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter skikkelig med å svelge tabeletter,og må dele paracet i 4 for å få den ned... så nå sliter jeg om jeg må pakke innpå med folat og omega 3 kapsler..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg svelger også ned folat og omega 3, de er ganske greie altså. Jeg fikk sjokk da jeg så størrelsen. Men de er ganske glatte og sklir greit ned. Du skal ikke sammenligne med paracet for de er liksom så mye tørrere i overflata og setter seg litt fast hvis du er tørr i munnen/svelget, men disse gjør absolutt ikke det.

Men, har de ikke vanlige folat-tabl på apoteket lenger da? Når jeg har vært gravid før, kjøpet jeg et lite glass fra Nycomed med kun folat. Pitte-pittesmå tabletter. Sjekk det!

Skrevet

oki,skal sjekke! :):) overflaten har ingenting å si..er bare en noia jeg har for all medisin... klarer ikke svelge det uten masse slit.. p.pillen gikk ned med et meeeegaglass vann hver kveld..

Skrevet

jammen ikke greit..., men jeg mener de andre folatene er på størrelse med p-pilla. Lykke til

Skrevet

Har du prøvd nycoplus sin folat? Den er liten:)

Skrevet

Ja, har spist folat et par mnd, er jo absolutt anbefalt. Men Nycomed Folsyre (0,4 mg) har jo tabletter som er bittesmå, på str med p-pille som nevnt over. Omega 3 kan man evt vente med til man er blitt gravid hvis det føles vanskelig, evt bytte det ut med å spise rikelig fet fisk...

Skrevet

ja,må gå på apoteket å se se om de har nycomed sine! jeg vil jo gjøre alt jeg kan for at jeg skal være sunn og bli gravid så snart som mulig.

jeg spiser heldigvis masse fisk,laks,makrell +++++ så tror at jeg får nok omega 3 egentlig..

Skrevet

Høres jo ut som om du får i deg bra med omega3, og det er jo bedre å få det i seg på den naturlige måten enn som kapsler! Lykke til!

Skrevet

Collet har en pakke med b-vitamin og folat. Der er det små piller. Jeg kjøpte mine på rema 1000.

Skrevet

Bare en kommentar til deg over her- jeg mener å huske at de collett-vitaminene ikke har nok folat for oss som skal bli gravide. Tror de inneholder bare 0,2 mg og de skal inneholde 0,4 mg.

Skrevet

jeg tar folat og omega 3 hver dag! som sagt over, så får du en mini pille til folaten.. hvorfor ikke ta en spiseskje tran ved siden av da? er jo ikke pille, men like godt innhold av omega 3 =)

Skrevet

da har jeg kjøpt nycomed sin,skal forsøke å få de i meg. :) tar tran ja,men bare i de månede som slutter med R. :) altså september til februar. :)

Skrevet

Hei!

Jeg sliter også med tabletter. Får ikke ned en oppdelt reisesyketablett engang jeg!

Har funnet ut at folat tablettene (hvertfall de fra nycoplus) ikke smaker noen ting! Så jeg tygger dem til støv og skyller ned med vann :)

Har funnet ut at det er måten å få dem ned for meg hvertfall!

Skrevet

er de smakløse?? jippi! da er jeg reddet!! har ikke tall på hvor mange ganger jeg har brekt meg og tygd paracet etc...

Skrevet

Ja de er ganske smakløse:) Ihvertfall ikke samme smak som paracet:)

Men et tips til paracet er å kjøpe de avlange som er filmdrasjerte:) de smaker ikke like mye å er enklere å svelge. Det finnes også paracet mikstur:)

Skrevet

Jeg tar ikke folat..

Prøver å leve så normalt som mulig, siden jeg har gått inn i mnd 9 etter at vi begynte å prøve..

I begynnelsen tok jeg folat og andre vitaminer, drakk ikke, spiste ikke "farlig" mat.. Jeg kunne jo være gravid!!

Nå tar vi det litt mer som det kommer.

Skrevet

Jeg sjekka nå og Collett har bare 0,2 mg folat. Men inntil jeg har en positiv test i handa, tar jeg de. Går over til complete når spiren sitter.

Skrevet

nei,jeg tar ikke noen andre forhåndsregler enn før vi beg prøvinga.. så enste jeg plusser på emd nå er folat. jeg kommer også å drikke og spise det jeg pleier av mat.. orker ikke å være hysterisk nei,da ødeleger det fort kosen med prøvinga og alt! er ikke det at vi tar el tester,temper etc,jeg har bare sluttet på p pillene,så ser vi hva som skjer! men er klart jeg er spent rundt ikm. :)

Skrevet

Nei, jeg tar ikke folat lenger. Jeg ble utrolig dårlig i magen av det. Prøvde mange ganger, men ble like dårlig hver gang. Jeg føler meg litt som en dårlig mor, men det er komplett umulig for meg å gå på jobb hvis jeg må løpe på do og ha vondt i magen hele tiden...

Ang. Paracett. De finnes også i stikkpiller. Ikke så kuult akkurat, men da har du valget, pest eller colera...:) Fordelen med stikkpiller er at de virker fortere. Når sønnen vår er skikkelig syk er det lettere å gi ham en stikkpille. Da vet vi at han f.eks. ikke spyr den opp igjen. (Han pleier å spy når han får feber.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...