Gå til innhold

10mnd gammel og "tigger" mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fra hun var liten av vært veldig flink til å skille maten vår, hvis hun får samme mat som meg, så spiser vi fra vår tallerken, nettopp for at hun skal vite at jeg har min mat, og hun har sin.

Siste uken har hun vært helt ekstrem, hyler og skriker fordi hun ikke får det jeg spiser (enda hun nettopp har spist).

Når jeg har gjester så fotfølger hun den som har mat.

Er dette bare en periode? Skal jeg gi etter, eller skal jeg fortsette å være konsekvent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe....Sånn er gutten min også. han er 1år. og har vel 9-10mnd når han begynte med det. Nå står han å drar i meg når jeg spiser,selv om han er ferdig og har gått fra bordet.

Skrevet

Sånn var sønnen min også. Men, det var ikke bare hos meg han tagg. Han kunne krabbe/gå bort til fremmede som spiste og tigge, pinlig.

Veldig matglad. Nå er han 2 år og ikke så glad i mat, han tigger fortsatt mat av meg eller pappaen, lar han få smake om han ikke har det samme. Men, han kan tigge selv om vi spiser akkurat det samme, og da får han beskjed om at han har samme mat på sin tallerken.

Skrevet

Vet ikke helt om jeg forstod hva du mente, men gir du henne mat først og så spiser du? Da skjønner jeg godt at hun blir litt frustert :-) Spis samtidig i så fall, er jo mye trivligere for dere begge vel? Jeg lar gutten min på 14 mnd få smake på alt han vil smake på (så lenge det ikke er farlig for ham, som f.eks hele nøtter), også det som er på mitt fat, fordi jeg synes det er fint han er nysgjerrig på mat og er villig til å smake på alt nytt slik at han kanskje vil like alt etterhvert. Noe han faktisk også gjør, han er fullstendig altetende ;-) Men om du ikke vil ha det slik er det jo ditt valg og du som bestemmer!

Skrevet

Vi spiser sammen og omtrent det samme(han er 1 år). Han får alltid smake det jeg spiser om han vil. Jeg ville ikke spist uten at barnet fikk når det var interessert. Synes nesten det er litt dårlig gjort.

Skrevet

Det er ikke en hund heller, vel...

Kan dere ikke spise sammen, det er litt dårlig gjort å spise foran barnet om det ikke får vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...