Topia Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 Har sfoen deres åpnet? Vi skulle besøke i går og i dag, men neida vi har ikke åpent. Foreldre må være her... Ble skikkelig skuffet jenta vår. Har fått brev om at de skulle være der mandag og tirsdag. Skulle få hyller å se plassen sin. Bli kjent. Ingen tok i mot oss, vi gikk der å leita etter folk. Ingen skilter hvor det sto velkommen, ikke engang skilter om hvor sfoen var. Ingen unger (selvsagt) Jenta vår sto der med gråten i halsen og spurte om hun ikke skulle få leke med noen barn, og bli kjent med dem. Andre plasser i denne byen er sfoen åpna slik at barna får være der. For noe tull. Ble skikkelig skeptisk til hele sfo jeg.....
Mom2Two Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Var det ikke skolestart i går da? Det var det i hvert fall her. De som begynner i første klasse kan være på SFO fra 1. august.
Topia Skrevet 19. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2008 Nei. bor i nord. Er skolestart i morgen. Situasjonen her har vært at ungene ikke har hatt et tilbud siden 8. august som var siste barnehagedag. Litt dumt at man må bruke 14 dager med ferie pga tull med sfo. Sier du det. Fra 1 august? Det er jo kjempebra, da blir de jo både kjent og får venner før de begynner. Burde jeg gå litt videre med dette da? Tør jeg spørre hvor du bor?
Gjest Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Ja her åpnet SFO når skolen åpnet, for oss vil det si torsdag forrige uke.
mamma-til-4 Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Her åpnet SFO 4. august her...... Da får ungene en tilvenning før de begynner på skolen. Snodig at det er så ulikt i landet da. Her begynte ungene på skolen i går og det var SFO på mine i går.Synes synd på jenta di jeg......de venter jo så veldig stakkars..... Håper det ordner seg for henne og at hun blir glad igjen når hun endelig kan begynne:)
Topia Skrevet 19. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2008 Det er til og med forskjellig i denne byen. Vår skole er den første jeg har hørt om som ikke åpner sfo før skolen starter. Nå lurer jeg på om jeg burde rasle litt med sablene. Bør jeg kontakte kommunen å klage eller.... Syns gjerne de små burde fått vennet seg litt til situasjonen. Er jo nytt for dem. Mange er bare 5 år gammel....
mamma-til-4 Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Du kan jo ringe de og si hva du mener....og hvis det er andre skoler i distriktet som har det som oss her nede,så er det bare teit at deres skole ikke har tilvenning i det hele tatt......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå