Gå til innhold

hva slags pålegg gir dere barna?


line_n & sara

Anbefalte innlegg

jeg er litt sløv på å finne på variasjoner i påleggsfronten, har bare gitt light philadelpia oster, m krydder og gressløk frem til nå.

tok i et tak i går, og kjøpte makrell i tomat (lukter død og fordervelse....) men holdt pusten og ga henne noen biter, og som forventa, det var en stor hit!

blanda den ut med litt majones for å "mildne" den litt..

 

har gitt blåbærsyltetøy en gang også, men både syltetøy og makrell blir litt for grisete til at de kan spise selv...synes jeg da...smøreost var perfekt!

 

hva pleier dere å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prim er en slager her! Men det blir også litt klissete, så da får hun ikke spise selv. Leverpostei og smøreoster av ymse slag er også populært. Søstra mi gav henne skive med kaviar, hun spiste det også... Personlig er jeg ingen fan av kaviar, så jeg utsetter det til jeg er ferdig med morgenkvalmen ;-)

 

Har forøvrig tenkt å prøve makrell jeg også.... Banan går jo også an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei, smøreost og prim blir hypppigst brukt her. Har gitt banan noen ganger og pappa'n kaviar (men det får han ikke hos meg!)

 

Makrell i tomat har vi kun gitt som middag blandet med potet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gir ost , leverpostei, lite prim men har gitt det.

selv er eg fan av markell i tomat ,så det spiser vi ofte:)

vår lille spiser selv da:) så vår lille spiser det meste. gir ikke syltetøy , ser ikke helt vitsen med å gi det til en liten på 9 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ger 4 måltider om dagen o ingen av dessa er brødmat, men prøvar o sticka till en liten brødbit då o då så lille ska læra sig o spise det med. Då blir det oftast utan pålegg, men vi har prøvat ost o det gick fint. Borde kanske ge mer brød så han blir van till han børjat barnehagen( om vi får plats) Tycker det er væligt dumt att inte barnen får varm mat serverat i barnhagen så som det ær i sverige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp gitt henne en skive med kaviar og majones, smurte på bittelitt, putta på henne en genser som ikke er av reneste slaget (istedenfor smekke) og hun spiste selv, ble ikke så grisete!

hun likte det, hun! (æææssj)

 

og vett`u hva! samboern min spiser kaviar med sykteagurk!! åååfysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jenta vår liker leverpostei, fruktmos, banan, syltetøy og smøreost på brødskiva. Hun spiser all slags brød, både grovt og fint. Veldig lettvint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...