Gå til innhold

Hvilke matrutiner har dere?


HjelpesMEJ

Anbefalte innlegg

Hei!

Er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det med maten til lillemann...

Grøten på kvelden er grei, men resten er jeg usikker på ennå. Vil gjerne høre hvordan dere løser dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gir grøt på kvelden og har begynt å tilvenne med et grøtmåltid i 10- tiden på formiddagen. Etterhvert når det er kommet på plass kommer jeg til å prøve ulike middagsglass og se hva han synes om det. Når det skjer vet jeg ikke enda, har ikke tenkt lengre enn det enda:-) Men ammer enda, og kommer til å fortsette med det innimellom + morgen og kveldspupp. Nattavvenninga er nok ikke langt unna, men det er fordi han bruker puppen som smokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du gir det måltidet i 10- tiden, er det før første dupp?

Lurer på om jeg skal gi måltidet før første duppen, så lure inn et middagsglass før siste dupp. Sliter me å få ham til å sove etter 15 om ettermiddagen. Så han er HELT sengferdig klokken 18. Sliter med å holde ham opp til 18:30 ja, og det er jo ikke så rart. Vanskelig å gi grøt til en som nesten sover, hehe, for er jo stuuup trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa får grøt hver kveld. Vi snakket med helsesøster om dette i går og hun mente vi godt kunne prestentere et nytt måltid for henne nå. Vi kunne velge å begynne med et til grøtmåltid eller begynne med middag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden er det etter første dupp. I og med at han er så mye våken på natta enda, og han er klar for å stå opp kl 7, er han stuptrøtt ca 9. Så sover da en times tid, så grøten blir sånn 10- halv elleve. Gir han andre grøtmåltidet i 5-halv seks tiden. Har litt samme problemet på kvelden. Har ikke fått inn no faste sovetider, noen ganger sover han 3 ganger iløpet av dagen og ikke så lenge, og noen ganger 2 ganger og litt lengre. Eller så sovner han plutselig en halvtime i bilen. Så har funnet ut at det er best å gi han grøt før han blir kjempetrøtt og heller leke litt etterpå før han får han tar kveldsbadet. Prøver å legge han rundt 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...