metaMORfose Skrevet 19. august 2008 #1 Skrevet 19. august 2008 har dere med frukt/grønnsaker hver dag? (Gjelder både store og små)
Mille** Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Smører ikke matpakke hver dag, men begge ungene får frukt og grønt på barnehagen/skolen. Eldste pleier å ha med knaspregulrøtter eller eple noen ganger i tillegg.
metaMORfose Skrevet 19. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2008 Jeg har definitivt med frukt eller grønt. I vår familie spiser vi mye fruktsalat, så det hender titt og ofte at ungene har med en liten boks med det.. og har vaniljekesam over. Det er nydelig. Ellers liker vi gulrøtter, kålrabi og blomkål. Og selvfølgelig all slags frukt. Men jeg vet at mange ikke sender med ungene frukt. Det er derfor jeg spør ))
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Nå er det frukt i bhg hver dag. Men sender ofte med noe ekstra som han kan spise etter han ha spist frokost i bhg, hvis han er der tidlig om morgenen. Da gulrøtter,eple i biter, banan og druer som er favoritten.
Gjest Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 Gjorde det alltid tidligere, men nå betaler vi for at de skal få det i bhg og påskolen. Dette er noe jeg har med meg fra egen barndom, det var alltid godt å finne en frukt/grønnsaker i sekken når magen ulte. Flere foreldre av idag skulle gjort det samme med tanke på all godteri, brus og boller skoleelever kjøper seg i og etter skoletid
trollmamma Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Pakker matpakke kvar dag, men ikkje med frukt -ja viss ikkje ungene ber om noko spessielt da. Ungene får nemleg frukt gratis i bhg og på skulen.
blond Skrevet 19. august 2008 #8 Skrevet 19. august 2008 Gutten min er veldig ivrig på å lage nisten sin selv og er helt bestemt på at han skal ha gulrot med, så vi tilpasser størrelsen på gulroten til matboksen. Veldig viktig.!
trollmamma Skrevet 19. august 2008 #9 Skrevet 19. august 2008 Vart litt feil det der, for eg pakker minimalt med matpakker eg hehe. Ungene på 7 og 10 pakker matpakke sjølv, og 3 åringen får mat i bhg. Og eg får maten på jobben. Så lite matpakking på meg hehe
konvall Skrevet 19. august 2008 #10 Skrevet 19. august 2008 Jeg har lagd matpakker med frukt og grønt i alle år til ungene. Nå det siste året har de fått frukt og grønt ordning på skolen. Det er veldig godt. Merket det på frukt budsjettet. Sender gjerne med litt ekstra i matpakken imellom alikevel. Varierer litt så de ikke blir lei. Glad så lenge de vil ha med matpakke. Nok av barn som flyr på rema og handler boller og brus her. (har barn på ungdomskolen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå