Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Jeg mener å ha hørt at man helst ikke skal arve sko da disse er liksom er "gått inn" av en annen for og at den nye eieren kan få vondt i føttene etc.. Jeg har nettopp arvet et TONN med tøy og sko og lurer litt på å bruke penskoa (nesten ubrukte) og noen vinterstøvler til datteren min.. Eller er det "farlig" for ryggen, føttene etc?
dama Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 folk går på forskjellige måter, det ser du på hvordan sålene er slitt.. hvis du skal bruke brukte sko synes jeg du skal sjekke sålene nøye både utvendig og innvendig.. er de slitt skjeivt er det nok bare å kvitte seg med de.. er ikke noe ålreit å hjelpe barna inn i feil ganglag..
Gurine Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Jeg bruker noe arvesko til barna mine, men ser de an at de ikke er slitt. De har ikke arvet joggesko eller andre sko som blir brukt mye, men ser ingen grunn til at de ikke kan bruke opp igjen sandaler eller pen-sko som er lite brukt, disse blir jo ofte ikke så fort formet etter barnefoten. De har også brukt arvede gummistøvler, disse blir jo heller ikke så lett formet eller slitt.
Sjokoladekaka Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Finsko kan du nok bruke. Og dei aller minste skoa til barn rundt 1 år. Dei er som regel gått så lite med, at det gjer lite å bruke arva. Men eg ville ikkje brukt sko som er brukt ein sesong av eit anna barn. For dei er så forma etter foten, at det kan gje problem, både for fot og rygg. Tenk deg berre f eks buen under foten. Du kjenner fort om ein annan har anleis bue en deg, dersom du prøver andre sine sko. Sånn er det med barn også.
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 18. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2008 Takk for svar jenter! Da beholder jeg penskoa og støvler og pælmer resten:) Ikke noen vits i å risikere føttene hennes.. Hehe, ja det er kjekt å arve tøy! Men jeg kunne ønske jeg kunne sende noen esker ned til hun dama i Egypt som fikk SJU-linger, hun ville jo så gjerne ha:)
6Ymamma Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Jeg har også arvet noen sko. Jeg kjøper nytt til barnehagebruk og bruker de arveteskoene her hjemme=) Ser ikke noe feil i det. Det er i barnehagen de er mest ute til hverdags. Bare et tips! Kan være kjekt å ha i reserve
Charlo Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Ikke kast! Fint å bruke innimellom hvis de andre blir våte feks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå