Gå til innhold

Barnevakt over natta :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Flere som har snille besteforeldre (eller andre) som har passet nurket over natta enda? Vi var ute og koste oss på lørdag, og hentet pjokken søndag ettermiddag. Var veldig rart å våkne alene uten ham, men også deilig å kunne sove ut og slappe av en søndagsmorgen. :)

 

Heldigvis gikk barnevaktsittingen fint, han sov fra 2230-0830 uten stopp, så det var supert. Litt vanskeligere å gi flaske da han skjønner forskjell på NAN og mm, men heldigvis hadde jeg pumpa litt som han fikk som "dessert" så da fikk de lurt i ham en flaske NAN først. Så da var han fornøyd! Men utrolig hvor mye jeg savnet gullet mitt da - var godt å få ham i armene igjen etter nesten ett døgn :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg må nok si det, at for min del synes det er for tidlig å ha barnevakt når man ammer, slik at man må gi NAN. Det kommer da tidlig nok at man slutter med puppen, så at man må holde seg i nærheten med maten den stunden det holder på synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei det er deilig med besteforeldre som kan passe disse små. Har bare vært borte fra min lille en kveld, men da var han bare to mnd. hadde pumpa med masse så han hadde mye mat de kunne gi han på flaske. Jeg gav han siste puppem kl 1930 og så kom min mamma inn til meg med han kl 0500 om morgenen. Jeg hadde ikke klart å være lengre borte fra han da. Vi reiste hjem fra bryllupet vi var i pga av veldig melkespreng og lekasje kl 02, men han våkna ikke før kl 05. Da var han til gjengjeld veldig sulten ( noe jeg syntes var fint :-) ) Synes dere var flinke som tok dere tid til hverandre, er altfor mange foreldre som går fra hverandre. Viktig å pleie kjærligheten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha med pumpa i veska (i tilfelle melkespreng) - men slapp heldigvis å pumpe meg på restauranten. Så pumpa ut kl 02, og ny pumping kl 10 på søndagen.

 

Føler at det er viktig med litt voksentid selv om man er småbarnsmamma - ser jo fordelen ved at junior faktisk blir trygg hos andre enn meg også :) Er jo kos for besteforeldrene også å passe på når de er små.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg i det. Veldig hyggelig å ha litt tid alene innimellom. Tror også det kommer barnet til gode at foreldrene får litt tid for seg selv.Jeg har selv vært borte fra snuppa mi i noen timer. Da pumpet jeg meg også fikk hun det på flaske. Det gikk kjempe bra. Men spørs om vi får gjort det på en stund for nå vil hun plutselig ikke ha flaske mer... Selvom vi har gitt det en gang i uken for å holde det vedlike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med anonym her, alt for tidlig å reise fra de ennå..

var borte fra gutten min 6 timer her en dag, men det var fordi jeg skulle i møte 2 timer unna.. Ville ikke utsette ham for så lang biltur.. Har dårlig samvittighet ennå..

 

Jeg vurderer om det er forsvarlig av meg å reise fra ham over natta i desember... mulig jeg er ekstrem, men men

 

Er tross alt ikke mange mnd. de er avhengig av deg om natta..

personlig skjønner jeg ikke hvordan du turte å ikke sende med morsmelk engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De små tar ikke skade av å være sammen med andre, det er nok verre for oss mammaer som har blitt så utrolig knytta til de små :)

 

Var selv i bryllup da jenta mi var 14 uker. Hun var hos foreldrene mine hele ettermiddagen, kvelden og halve natta. Det var meningen de skulle ha henne om natta og, men da ble savnet for stort.. så listet meg inn og hentet henne over til gjesterommet som vi lå på! Hun hadde det kjempe fin hun.. koste seg med mormor og morfar. Selv hadde jeg med pumpa i veska og fikk pumpet meg i løpet av kvelden.

 

I tillegg har jeg vært på jentekveld mens pappaen har hatt henne hjemme. Jenta mi fullammes, men går ikke av veien for å ta flaske om det tilbys :) Er kjempe glad for at hun tar begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du skal nok prise deg heldig med at hun tar begge delene, for det er maaaange som bare må fortsette med flaske etter at de har prøvd det ja. Det er jo en sjanse hver enkelt tar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også besteforeldre som svært gjerne vil passe..;) men det får de ikke enda... så hønemor er jeg..;)

 

tok vel ca 1 år før de fikk ha storesøsteren på overnatting og tenker det blir på samme måten med han her lillebroren....

 

koser oss hjemme på kvelden vi..når ungene er til køys.. og ellers så koser vi og finner på ting som en familie på 4 som vi nå er..;) kunne ikke hatt det bedre..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bryllup i helga og lille gullet sov over hos mormor og morfar for første gang. Han fikk bare Nan på flaske for jeg klarer ikke pumpe så my ekstra. Og han er tilbake på puppen nå. Tror hverken vi, gullet eller besteforeldrene tok noen skade av denne helga:) MEN det var veldig godt å hente han dagen etter ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borte fra jenta flere ganger. Pappaen har hatt henne mens jeg har vært med venninner og svigers har vært barnevakt noen ganger så vi to har fått gjort kjæresteting. Jeg fullammer, men når jeg er borte har hun enten fått mm på flaske eller Småfolk sin ferdigblandede mme.

 

Jeg savner henne alltid etter å ha vært borte fra henne noen timer, men som det har blitt sagt er det jo verre for meg enn for henne. Hun har det trygt og godt her hjemme enten med faren sin, eller besteforeldre. Jeg merker det er viktig for meg å gjøre ting uten henne en gang i blant, og det gjør meg ikke til en dårligere mor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det rett ut! Synes det er deilig å komme meg litt ut alene eller med sambo av og til! Vi var borte fra lille go gutten over natta første gang når han var 8 uker, det gikk så fint atte. Har vært ute på jentekveld også.. og for meg er det viktig å kunne gjøre det, og jeg vet at jeg ikke er en dårlig mor av den grunn : )

 

Og en skvett Nan er det vel ingen som har noe vondt av. Mitt første barn er oppfostret på det og ser ikke ut til å lide noen nød av det!

Men alle er vi forskjellig og alle må ha barnevakt når det passer for seg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig så enig! Var førstegang borte fra gutten etter 1,5 mnd, da jentene hadde invitert meg på premieren til Sex in the city. Da passet pappan på ham noen timer, og fikk flaske med mm. Vet at mannen min syntes det var stas å være alene med ham og vise ham frem :)

 

Ellers har vi vært borte en natt hvor svigers passet på ham - og det gikk så fint. Selv om jeg savnet ham så føltes det veldig godt å komme ut og være meg igjen, og ikke bare prate babyting og være mamma... Misforstå meg rett- jeg elsker morsrollen og vet at gullet har det fint de få gangene jeg låner ham bort noen timer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det hørtes deilig ut med noen timer med alene-tid, kunne godt trengt noen timer selv føler jeg. Eller en natt med søvn hadde vært godt for kroppen;) Hadde savna lillegutt masse masse, men samtidig hadde det vært godt å bare slappe av noen timer. Men her blir det nok ikke barnevakt før om leenge ennå. Mini er myye våken om natten for tiden, og spiser veldig ofte både natt og dag, han tar heller ikke flaske. Så her har besteforeldrene bare gått tur med han i 30 minutter foreløpig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca to timer barnefri hver dag jeg, går hjemme med gullet mitt hele dagen og syntes det er fantastisk å kunne få to timer alene til trening på ettermiddagen. Da har pappa og lille kvalitetstid sammen. Pupmper melk, men sjelden det trengs. Vi er jo forskjellig og har forskjellig behov, men tror jeg blir en bedre og mer tålmodig mor når jeg får trent, føler meg som et nytt menneske når jeg kommer hjem. Har ikke vært borte en natt enda, føler ikke behovet enda, men er man trenger å ta vare på forholdet også, viktig å utvide horisonten litt, ikke bare barn barn barn hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...