Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Hvorfor skal ikke barn under 3 år ha kunstige søtningsmidler? Ref. tråd på småbarn 1-2
~sjiraff~ Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Fordi det ikke er bra for kroppen... husker ikke helt jeg. Men det anbefales ikke. Er jo ikke bra for oss heller.
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Ja, men et glass fun light i uka kan vel ikke akkurat skade?
~sjiraff~ Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Prøvde å google litt men fant ikke noe av det jeg husker å ha lest tidligere.. :o/
Synnøve_Solbakken Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Det er vel fordi man ikke vet hva kunstige stoffer gjør med de små. Ikke krise med litt, men sånn i hovesak skal de ikke ha det.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 tror ikke litt skader nei. men tror det er noe med at de ikke klarer å bryte ned eller hva det heter sånne "farlige" stoffer, på samme måte som vi voksne gjør.
~sjiraff~ Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Skade eller ikke, det anbefales hvertfall ikke av mattilsynet. Og de er vel generelt ikke særlig strenge på anbefalingene sine. Hvorfor kan ikke barnet heller få et glass vanlig saft? En annen link ang. tilsetningsstoffer http://matportalen.no/artikler/2006/5/tilsetningsstoffer_og_smaa_barn
meg & to små vampyrer Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Jeg har lest at det er fordi mange får så problemer med magen av de søningsstoffene. Etter 3 år er tarmene mer modne og tåler mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå