Gjest Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Har i den siste uken etter jeg fikk positiv test, kuttet ned snusforbruket mitt drastisk. Og, idag har jeg ikke hatt en eneste en, fornøyd så langt:) Problemet er bare det at kroppen er slett ikke fornøyd, jeg skjelver og kaldsvetter, og har så lyst på en snus at jeg svimer snart av. Ja, jeg vet det er selvbedrag, men jeg kan jo bare ta èn, og la det være med det? Det hadde jo også vært greit å kunne unne seg èn snus om dagen, så jeg hadde noe å glede meg til. Men, jeg vet det er skadelig, og jeg vet at jeg bare lurer meg selv, men jeg har sååå lyyst pååå snuuus... Noen flere i min situasjon her? (Får jo ikke håpe det )
Venterispenningpånummerto Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Jeg sluttet å røyke med en gang jeg tok testen. Jeg var riktignok ikke så fysisk avhengig av røyk da jeg røkte omtrent 20 i uken. Likevel har jeg innimellom hatt et lite sug. Da tenker jeg at jeg er så flink som skåner meg selv og babyen for masse giftige stoffer. så tenker jeg at jeg alltids kan røyke når baby er født og amming er over ( noe jeg tror jeg kan unngå ). Ikke tenk så mye på den snusen og ikke heng deg opp i om du skal ta bare en. Da blir det en og enda en til. Gled deg igjen om en uke, så er suget over og du kan være verdens stolteste som har klart å skåne babyen din. Dette er ikke lett, men det klarer du fint! Lykke til:)
Gutt, jente og ? Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Skjønner godt hva du mener, eller hva du tenker. Jeg snusa masse, hver dag, ganske mye. Dagen jeg tok graviditetstesten, drylte jeg den jævla snusboksen i søpla. Du trenger ikke den fæle snusen, du kan ikke gjøre det nå når det vokser noe så vakkert inni deg.. Jeg har utrolig nok ikke hatt noe særlig plager med det, men om jeg begynner å tenke på det, spesielt etter mat, finner jeg noe annet å putte i munnen. Frukt eller tyggis eller noe. Ikke snus.. For all del...
heg75 Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Jeg har bytta ut min general med onico jeg!!! har i allefall noe oppe i leppa da.....
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Har det akkurat som deg.. SLuttet å røyke for litt siden og begynte med litt snus i stedet. Røykestoppen var null problem. Men når jeg fant ut at jeg var gravid og måtte slutte med snusen!!!!!!!! jeg holdt på å gå på veggen!!!! så det ble mye "snusing" på snusboksen til samboeren.. Og han fikk jaggu høre det, som kunne snuse og ikke jeg. Jeg ble rett og slett fysen på snus da jeg ble gravid!!!! Det var skikkelig forferdelig å slutte med. Men hva med den som er uten nikotin? vet de har en i sverige som det kun er smak på, noen som vet noe om den?
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 19. august 2008 #6 Skrevet 19. august 2008 uæææææææææhhhhh!!!! Onico!!! hvor kjøpes det???
elodie Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Jeg hadde snus under leppen fra jeg så og si sto opp, til jeg la meg. Sluttet tvert den dagen testen sa 'gravid' (ikke planlagt) Vet det er tøft, men det går over fort. Kroppen venner seg til å ikke få nikotin etter 2 uker - etter det er det bare i hodet ditt. Og da burde det være enklere. Det blir mer en innstilling Ü Jeg har brukt Onico, et hjelpemiddel for folk som skal slutte med snus. Inneholder ikke tobakk eller nikotin, men mais, lakris + div. som skal minne deg om snus. Hjelper litt Ü Du kjøper det i skapet du får kjøpt snus. Lykke til!!!
Gjest Skrevet 19. august 2008 #8 Skrevet 19. august 2008 Godt å høre at det ikke var bare meg Har ikke hatt snus siden søndagskvelden, og synes det var lettere idag enn igår... Så, får bare holde ut Lykke til alle dere andre:)
(Liten tass med tut ventes:) Skrevet 19. august 2008 #9 Skrevet 19. august 2008 Jeg vet AKKURAT! hva du mener. jeg holder på å omkomme innimellom.Skremmende hvor avhengig man kan bli å hvor mye den faktisk kan kontrollere dagen. Jeg hadde kosestund om morgenen når jeg kom på jobb med kaffe og snus. savner det helt sykt. åsså når man har spist ..eller blir megastressa eller sinna eller lei seg. Snusen trøster alltid... Hehe det er skummelt. Trodde ikke det skulle være vanskelig å slutte i det hele tatt. Nå kan jeg faktisk skjønne hvorfor folk prøver en røyk eller snus på første festen etter fødsel..man sitter jo igjen med minnet om hvor godt det var å skal bare...prøve en..åsså begynner man igjen. puh dette ble langt men jeg har og sliter fremdeles med dette suget... Til sist..gubben snuser...det gjør IKKE saken noe bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå