bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 kokt pasta med fløte, bacon, skinke, løk og champigion. kuttet først champigion og freste det i panna. løk og bacon i små biter og fres godt. (fjernet steikefettet etterpå.. er jo så mye fett i bacon...) skinke i biter. blander skinke, champigion, bacon og løk og freser litt til, heller så over fløte og noe melk etterhvert, fløten koker jo inn. koker pasta som den skal være (brukte penne) hellte så over det andre og blanda godt. Ble NYDELIG! Krydre litt etter smak tilslutt. (når retten står trekker sausen inn i pastaen og kan bli litt tørr etterhvert, men da er det jo bare å spe den litt ut med en klunk melk eller fløte.) Nest gang jeg lager kan jeg tenke meg å ha babytomater delt i 2 på toppen i tallerken.....
StorkeMammaen Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Nam nam... hørtes skikkelig godt ut!!! Går kanskje ann å bruke bare melk og? Eller kanskje det ikke tykner? -fløte er liksom litt nei-nei for meg, hehe.
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 mmm.. hørtes veldig godt ut! Er så matlei for tia, så alt nytt må prøves! Hvor mye fløte, melk er det snakk om? Samt resten av ingr? Tenker hvis jeg skal lage det til hele familien -> 4 stk
temine Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Bruker eggeplomme og litt fløte jeg....da blir det som en carbonara:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå