Gå til innhold

Er det lov til....

zoia/Adam/Theodor/Frida <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

å ha barnesete foran i registrert varebil??? Sånn 16-36 kilo....Altså forovervendt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer ann på om det er airbag koblet på, er det det, er det livfarlig!

Skrevet

Trodde det var lov med forovervendt i forsetet selv om det er airbag!?

Det er bakovervendt som er forbudt...

Skrevet

Det er livsfarlig om airbagen løser seg ut, når en liten unge sitter der. En airbag er laga for en voksen kropp og en liten barnekropp vil bli ødelagt i airbagen!!

Skrevet

Jeg skjønner at det er livsfarlig, men hun spør om det er lov...

Står det noe sted at det ikke er lov? I bilen er det et klistremerke som viser forbud mot bakovervendt sete foran der det er airbag. Vet om flere som kjører med ungen i et fremovervendt sete, men jeg vet ikke om airbagen er koblet ut eller ikke.....

Skrevet

Jeg har forstått det sånn som : septemberstjerna og Martine....

Vet at bakovervendt ikke er lov... Har prøvd og googlet men finner ikke noe konkret svar på det....

Takk for alle svar:) Håper jeg får flere...

Skrevet

Leste om et barn som fikk hodet kappet av da han satt i forsetet med fremovervendt sete da airbagen løste seg ut. Så lov eller ikke, jeg hadde nok ikke valgt å gjøre det!

Skrevet

Må da finnes et sted hvor man vet. Får vel undersøke mer i morgen:)

Ha en fin kveld alle!!

Skrevet

Ring Trygg Trafikk... Så får du ett sikkert svar! :o)

Gjest irismor
Skrevet

Ingen lov som forbyr det. Men sund fornuft sier at for guds skyld koble ut airbagen. Hvis ikke vil man mangle en skrue eller to i toppestasjen etter min mening.

Skrevet

Ja det er lov. Men det anbefales ikke å ha barn under 140 i seter med airbag. Det burde være forbudt siden det er livsfarlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...