Gå til innhold

Har barn med spesielle behov og blir dømt av alle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier sitt..

i stedet for hjelp og forståelse har samtlige pedagoger gått i mot meg.. i stedet burde vi fått hjelp for lenge siden.

Det slutter ikke, bare fortsetter, har bært dette i mange år men det bare fortsetter, de er også "ekstra interessert i mitt privat liv".

Jeg kjemper virkelig en kamp for mitt barn, i tilegg skal jeg stå støtt som en klippe selv om vinden blåser, men fy søren så tøft det er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jeg tenke meg!

Det må være fælt å ha det slik, og det skulle jo egentlig ikke vært slik. Nå sier du ikke noe om hva de spesielle behovene går ut på, så det er jo vanskelig å uttale seg.

Men den erfaringen jeg har, er at mange foreldre krever for mye av barnehagene, dvs de kjemper med kommunen om midler til disse barna, og får mindre enn det de mener de trenger: Da blir det vanskelig, og går ut over barnet, desverre.

Håper det ordner seg til slutt!! En må være frisk for å stå oppreist mot systemet! Lykke til!!

Skrevet

Ikkje alle diagnoser er like "anerkjent" i pedagog-miljøet;) Og då må vi foreldre berre stå på for våre barn. Kven gjer det om ikkje vi gjer det?

Det kan ta tid å få hjelpa en meiner barnet treng, men den kjem som regel til slutt.

Berre ikkje gje deg. Kjemp for det du meiner barnet ditt har rett på. Og kommunen kan IKKJE skulde på økonomi. Alle barn har rett til individuelt opplegg.

Nokre diagnosar er av ein slik art, at det blir kanskje lettare å sjå på oppdragelsesmetodane til foreldrene i starten. Men gje deg ikkje.

Fleire innan slike etatar, både legar, spes. ped. og andre burde virkelig lære seg desse bokstavane her; HPM, som står for høyr på mor. Det skulle være det viktigaste redskapet dei hadde i sine undersøkelsar;)

Gjest roperten
Skrevet

Dessverre er systemene beregnet på A4 barn... Man møter på de samme problemene om man har et spesielt oppegående barn, eller om man har et barn med adferdsproblemer, eller andre behov... Uansett, om man ikke har et A4 barn, er det en vanvittig kamp man må kjempe for å få igjennom barnets rettigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...