coscos Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Her er det nå full action i barnehagen. Jeg har bare fått vært med en dag, den dagen vi hadde samtale med de ansatte, men i morgen skal jeg levere, og det tror jeg kan bli spennende. Håper jeg også kan hente en dag, da har jeg jo litt bedre tid til å prate med de ansatte, enn når jeg må stresse av gårde til jobb på morgenen. Mannen min spør ikke så mye hva de gjør i løpet av dagen, men sier at han spør om det har gått bra, og det sier de ja til. Jeg trodde kanskje de fortalte litt mer om hva de lekte med, og hva de gjør litt mer sånn konkret... Barnehage er litt nytt for meg ennå, det. Jeg kommer sikkert til å være en sånn litt "vanskelig" mamma, som spør og graver om det meste. Men, ikke lett når man ikke har vært med på dette tidligere. Og, så liker jeg jo å vite hva han gjør, for jeg synes det er litt morsomt å snakke med ham når vi spiser middag, om hva som har skjedd i løpet av dagen med oss alle sammen. Ja, ja, det var et lite sidesport. Jeg tenkte jeg bare skulle dele lille M's siste aktivitet, og det er å gå rundt og rundt seg selv. Noe han synes er kjempemorsomt, men skjønner jo ikke at han blir svimmel, så etter noen runder, så havner han på rumpa, og skjønner ingenting! Men, veldig morsomt for mamman og pappaen å se på. Litt avveksling fra å løpe frem og tilbake i gangen, og rundt stua og kjøkkenet. Ikke så mye som skal til for å glede en liten kropp :-)
frøydis m/ 4 Skrevet 19. august 2008 #2 Skrevet 19. august 2008 Tror ikke du trenger føle deg som "vanskelig" mamma fordi om du spør og graver i barnehagen! Det er nok lettere for personalet også å fortelle mer om spørsmålene er mer konkrete enn det mannen din spør. Min mann er nok litt på samme måte høres det ut for, så dette hørtes kjent ut. Og når ungene ble litt større og jeg spurte hvordan de hadde hatt det, - så svarte som regel de også "fint" og så var vi like langt :-)) Bortsett fra det så er det jo ikke alltid det er like god tid i en hentesituasjon heller fordi det gjerne er flere barn som hentes samtidig... I vår barnehage fikk vi månedsplan med ganske spesifiserte aktiviteter slik at vi kunne følge med. Det gjorde iallfall samtalen lettere når ungene var litt større, fordi jeg da kunne spørre mer konkret om hvordan ting hadde vært. I tillegg hang det en tavle i garderoben hvor de hadde skrevet litt generelt om dagens gjøremål. Ha det fint med lille svimle M. Moro når de underholder seg selv og foreldrene slik :-)))
Trollmora Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Tenker at du er en mamma som vil sitt barn det beste, og en samtale på ettermiddagen om aktiviteter og andre barn som lilleM har lekt med kan jo være veldig fint. Barnehagene som våre har gått i hadde en tavle hvor de skrev opp hva de hadde gjort i løpet av dagen. I tillegg sende de ut månedsplan, men det gikk litt tid over sommeren før de gikk i gang med det. Som oftes ventet de til alle nye barn var innkjørt før de informerte om hvilke aktiviteter som skulle være når. For egen del har jeg prioritert å bruke tid ved henting da morgenen oftes er litt stressende når man skal løpe til tog/buss/jobb. Fint å bli litt kjent med barna som mine har lekt med. Finne navn og ansikter og være litt oppmerksom på de òg. Ungene vet etterhvert hvem som er foreldre til hvilke barn og det er jo litt koselig når andre barn kommer en i møte ved porten og roper "du mamman til nn, vet du at nn har lekt med meg i dag!" ) Så bare fortsett å spør og grav du, det tror jeg personalet setter pris på!
Maud Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Hi hi, jeg ser ham for meg :-D En mamma som vil vite hva som har skjedd i løpet av dagen, får vite det! Jeg har det på samme måte og har i guttas barnehage sagt at det er viktig for meg å vite hva de har gjort i løpet av dagen. I lillebrors barnehage er det dessuten en kort rapport av dagen på en tavle i garderoben, der sørger de alltid for at alle barna er nevnt. Noe å ønske seg i TurboM's barnehage?
coscos Skrevet 19. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2008 Sånn tavle med info om hva de har gjort i løpet av dagen var en god ide. Det skal jeg foreslå når det skal være foreldremøte. De hadde jo planleggingsdager forrige uke, så regner med vi kanskje får en årsplan eller litt mer informasjon om hva de har planer om nå fremover. Håper kanskje jeg kan hente ham på fredager og får litt mer tid til å snakke med de i barnehagen da, så kan jeg komme tidlig hjem en dag også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå