Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk akutte smerter her på torsdags morgen, våknet av de. Smerter i høyre, nedre mageregion og litt under ribbeina på høyre side på ryggen. Snakket med føden og de mente det var ligamentbåndene. Ble verre dagen etter da jeg våknet, dro derfor til legevakta. De påviste +3L som betyr masse leukocytter (ikke sikker på hvordan det skrives..) De mente det var UVI og kanskje litt nyrebekkenbetennelse. Fikk Selexid 400mg x 3 i en uke. Ble verre utover dagen, ble henvist til føden på sykehuset. De registerte fosterlyd og evt. sammentrekninger i livmora. Fosterlyden ble funnet etter litt pes (babyen gjemte seg litt..) men jeg hadde noen små sammentrekninger. Er det farlig??Der lå jeg ei natt til observasjon. De fant heller egentlig ikke ut hva det var som feilte meg, men sa det sikkert ikke var farlig. Tilslutt ba de meg fullføre kuren på kun 3 dager, ikke ei uke. Men jeg er usikker på hva jeg skal tro, og ikke minst gjøre. Ingen vet jo hva det er.. Og jeg har fortsatt vondt, bare ikke like vondt som det var. Og èn ting til - blir babyen sløvere når jeg er syk? Den er i mye mindre aktivitet. Men den var ihvertfall i live..

MEGA-bekymret!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei her har jeg ingen erfaring, men hvor langt er du? Jeg hadde hvertfal dratt ned igjen og blitt der til de viste mer. Er du bekymret, er det mer enn grunn nok, selv om alt helt sikkert er i orden.

Lykke til.

Skrevet

Jeg fikk nyrebekkenbetennelse for noen år siden. Var da ca 5-6mnd gravid. Gjorde veldig vondt og jeg var selvsagt bekymra for at det var noe galt med ungen. Var også innom føden og fikk antibiotika + smertestillende. Selexid høres kjent ut, så mulig det var det samme. Til meg ble det raskt bedre, og ikke minst ble jeg mye mindre bekymra etter å ha blitt sjekka. Ikke kult å bruke medisiner når man er gravid, men må man så må man. Min unge tok iallefall ikke skade av det :-)

Om det vedvarer ville jeg tatt kontakt med lege igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...