Gå til innhold

Presentasjonsrunde!?!


HjelpesMEJ

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde ikke oppdaga denne muligheten, til å treffe andre med mars 08 barn:) Har så mange spm og vil gjerne dele tips og gode råd:)

Så,da er det kanskje på sin plass med en presentasjonsrunde?

 

Jeg fikk en sønn den 7.mars 08. Han var 2950 g og 49 cm lang. Kom nesten en mnd før tiden, så jeg holdt til inne hos april gjengen på bim.

Jeg er 29 år og kommer fra sør trøndelag, nærmere bestemt orkanger.

Er jo i startfasen på både fast føde og mest mulig søvn på natten; så er spent på deres erfaringer og opplevelser. Tror også at min lille rakker er en aldri så liten pudding, hehe, rører seg ikke stort. Er av den bedagelige sorten!:) Men en gla' gutt:)

 

Så hvem er du og hvordan går det med dere?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Koselig initiativ dette:-)

 

Jeg fikk en gutt den 2/3-08, 4 dager før termin. Han kom i en rasende fart og ble født på akershus universitetssykehus. Våknet av at vannet gikk kl 4 på natta og kl 9 var han født. Han var 3450 g og 48 cm da han kom til, og er nå 8850 g og 69 cm. Godgutten min:-)

Jeg er 27 år og kommer fra Nordland, men har slått meg til ro med samboer og hund på Flateby like utenfor Oslo.

Er første barnet vårt, så alt er nytt og spennende:-) Har begynt med grøt, noe han digger:-) Ellers er han puppoman og liker at det skjer ting rundt han, skikkelig nysgjerrigper... Sliter litt med at han bare sover korte økter på natta og må ha pupp for å sovne igjen, så det blir vel et prosjekt å endre på, men men...får bare tenke positivt:-)

Ellers skal vi reise 2 uker til Gran Canaria om kort tid, det gleder vi oss til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei =)

 

Jeg fikk ei jenta 14.mars, 14 dager over termin. Hun kom til verden med akutt kesiersnitt, så ble ikke helt som planlagt, men resultatet var jo fantastisk =) Hun var 4032g og 52 cm. Stor og vakker jente.

Jeg er 25 år (om noen dager) og bor med sambo i nordland. Snuppa spiser grøt hver kveld og sover stort sett hele natten. De siste dagene har hun begynt å våkne rundt 05.30, synes det var litt tidlig etter en periode hvor hun sov fra 20.00-08.00. Men sånn er det =) Nå har hun begynt å bevege seg rundt på gulvet. Hvis vi legger en leke et lite stykke foran henne jobber hun alt hun kan til hun når den =) Moro når de begynner bli så store og flinke! Stort sett blid og fornøyd, men vi er ikke i tvil når hun begynner å bli trøtt. Stemmebåndene funker som de skal! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg måtte bare le litt for meg selv da du skrev at jenta di allerede har begynt å bevege seg rundt på gulvet (veldig flink, det må jeg si:), for min lille persille flytter seg ikke en cm, hehe. Han ligger støtt og godt. Har nok noen kg å dra på, så ser for meg at han blir liggende en god stund fremover:)

Ser ut som det blir bare tyngre og tyngre å holde hode oppe:)

Ja,ja det blir vel tilslutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med en slik runde! :)

Jeg er en jente på 25 fra nordland som bor i Oslo med min samboer og sønn (4200g, 52cm) som kom til 17 mars, 12 dager over terminen. Det ble hastekeisersnitt her i gården ikke akkurat planlagt nei, resultatet her ble også veldig bra! ;)

Han er født med missdannelser på ører og kjeve men er helt nydelig, han har akkurat fått sin første tann og syntes ikke det var noe morro. Ellers er han en stor! (9300g,68) energiklump som vet å nyte livet til det fulle allerede. Spiser hele tiden, snurrer rundt sin egen akse på gulvet, skyver seg bakover og det skal skje ting konstant! Veldig glad jeg har bæresele, uten den hadde jeg nok kunnet deltatt i vektløftingsmesterskap allerede! ;)

Jeg har lært mye av dere bim/dib-damer og setter stor pris på råd og vink her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titt tei!

Vi fikk en stor, fin gutt 15.mars, 9 dager før termin. Han var 4058 og 53 lang..

Jeg er 25 år og bor i nordland med min nyligblidd ektemann =O)

Når det gjelder rakkerungen vår, så er han fremdeles STOR.. Var på kontroll i dag, og han er 72,5 lang og veier 9900 gr. Tungt å bære på gitt!

Lærte å rulle rundt i begynnelsen av august, og gjorde stortsett ikke annet i en uke eller så, men nå bare ligger han på rygg å spreller.. Vet ikke om han gikk lei eller hva det er. Ellers har han funnet ut at han har noe spennende mellom beina ( gutter altså, hihi), og at han har tær det går an å spise på =O) Får grøt på kvelden og er forkjølet så nå sover han skikkelig dårlig på natta..Og ellers er han en blid og nyskjerrig krabat =O)

Så.. det var oss =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel hive meg på her jeg også da, og hadde vært morro om det hadde blitt litt mer liv på Mars sidene.:)

 

Jeg er en jente på 24 år fra Nord Trøndelag, har en datter som blir 5 år i september og lille Sondre som ble født 1 dag over termin 21 mars 08. Vi kom på sykehuset hall 11 på formiddagen på langfredag med svake rier, og 3 timer etterpå var jeg ferdig..Snedig, da var han 3790gr, 52 lang og hele 38 rundt hodet.. I ettertid har størrelsen på han plaget meg litt siden jeg ikke er så stor selv, så har vært til røntgen av halebeinet nå, fordi de tror det brakk under fødselen..Og det er ikke noe godt.:P

 

Sondre er en blid gutt som er sterk i kroppen og fryktelig nysgjerrig..Han har akkurat bikket 7 kg og er 66 lang, så de vokser fort..

 

Jeg er vel kansje den enste av Mars mammaene som begynner på skole allerede til uka, men jeg går siste året sykepleien desentralisert, så jeg har mye fri, men må få unnagjort en praksisperiode fra september til november, så da skal pappsen være hjemme med lillegutt mens jeg er ute i felten og lærer litt..Regner med det går bra, og det har vært planen fra jeg fant ut om graviditeten.

 

Er det noe dere vil vite mer om er det jo bare å spørre..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hie.. henger meg på jeg og..

jeg er 24 og bor i halden. med samboer, katt og en vakker lita (hmm) jente på 7710gram, 63,5 lang og 42,5 rundt hode. hun ble født 10 mars. 5 dager før termin. var på sykehuset kl 7 oh kl 09.22 var hun ute. dette er vår første. så jeg må jammen si det gkk fort.

 

hun er en veldig veldig blid jente. hun smiler til alle, alltid. merker fort på henne om hun har vondt noe sted. for da vil hun sitte i fanget. ellers skal hun bare ligge på leketeppet. ruller seg til magen og jeg må snu henne igjen.. sikkert 50 ganger om dagen. hehe..

hun er glad i og prate og elsker litt aktivitet.

har ikke fått noen tenner enda. men tror det er noe på gang.

 

har til nå ikke vært dårlig en eneste gang. kun litt feber etter 5 mnd vaksinen. hun elsker og sove ca 16-18 timer i døgnet. ammer enda, men har så vidt begynt med litt grøt. og litt nan. =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) så arti med en slik runde. Flott at det blir litt aktivitet her inne. Har vert så stille den siste tiden.

Jeg er en jente født 1979 frå sunnmøre. Giftet meg i 1 des 2006 i Paris:)

Bryllupsnatten begynte vi å pøve å bli gravid, men det tok en stund før jeg blei... etter lang prøvetid gikk det. Etter MYE oppkast og kvalme kom Anna 6.mars 2008 kl 06:07.

Hun var 3240g og 50 cm lang. Nå på 5 mnd kontrollen var hun blitt 6130g og 67cm lang. Anna er vårt første barn:) flere skal det bli...

Anna får mm og så har hun begynt å få smake litt på grøt. Det liker hun godt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bor i Porsgrunn sammen med sønnen min Lucas. Han kom veldig overraskende da jeg var i kr.sand og besøkte pappa'n i påska. Jeg hadde termin 30. april og han ble født 19.mars, så hørte til april, nesten mai klubben. Så kom han seks uker før tiden, og det ble mars i stedet. Men alt har gått veldig bra.

Etter tre dager på sykehuset ble det ks. Han var 44 cm og 2025g da han ble født. Vi var på sykehuset i Kr.sand i 1 uke før vi dro til Skien og var på sykehuset i 2 uker der. Nå veier han nok nærmere 7 kg. Veide han sist for en mnd siden og da var han 6, og han kryper godt oppover på kurven. Må tenke at han er 6 uker yngre, så han må vente litt med grøten. Han har snudd seg fra mage til rygg, skal helst sitte eller stå når noen holder han i hendene og han ler og smiler masse! Pappa'n bor i kr.sand, Vi er ikke sammen, men vi er venner og han er sammen med Lucas når han har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hører jeg til også:)

Hadde termin 20.mars men gikk 11 dager på overtid. Så han kom 31. mars...Legen min forberedte meg på keisersnitt da babyen min aldri festet seg og lå ganske høyt i magen. Jeg er ikke så stor (151cm) så jeg ble vurdert på sykehuset, de ville ikke ta røntgen av bekkenet mitt da de mente det var stort nok. Men da jeg var på overtidskontroll spurte de om jeg ville ha røntgen og jeg svarte ja. Dagen etter fikk jeg svar på bildene om at bekkenet mitt var for smalt i inngangen derfor lå han så høyt. Så jeg hadde endt opp med hastekeisersnitt om dette ikke ble funnet ut av.. (Glad jeg tok røntgen) Dette var en fredag, og mandag ble det keisersnitt.... etter maaaange timer med venting, da vi ikke var noe hasteoperasjon og ikke ble prioritert... Lille gutt prøvde nok å komme ut den dagen uansett for jeg hadde noen utrolig vonde rier... Da han endelig kom var han 3722 og 50cm.. For en mnd siden var han 62,5 cm og veide 6390. Sikkert nærmere 7kg nå..Han ruller fra mage til rygg, putter alt han får tak i inni munn, to tenner nede begynner så vidt å komme til syne. Spiser litt grøt 2 ganger om dagen, men ikke fulle porsjoner enda. Elsker fruktmos.... Ammer fremdeles men er litt håpløst til tider da alt er så spennende å følge med på istedenfor å stirre inn i hud.. hehe. Så når jeg er ute steder det er mye lyder blir det flaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen.

Jeg bor og i Porsgrunn sammen med min samboer, datter på 2 og sønnen min på 5 mndr.

Nicolai tyvstartet og litt og kom 5 uker før termin 19 mars. Jeg hørte og egenlig til i april klubben. Han veide 2980 og var 50 cm. Så egentlig syntes jeg det var helt ok at han ikke ble lenger.. Var en helt ferdig baby, trengte bare å legge på seg.

Nå er han en stor gutt på rundt 7 kg tipper jeg. skal veie neste uke og er kjempe spent. Han får fremdeles bare pupp.

Ellers er det lite bevegelse fremover, men ruller rundt fra mage til rygg og tilbake igjen.

 

Jeanette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heihei=)

Tobias kom til verden 03.03, 15 dager før termin.Dro på sykehuset i 18 tiden på søndag men fødte ikke før kl 18.08 på mandag....Lå i 23 timer med hyppige og vonde rier,han hadde ikke akkurat hastverk!

Han var 3590 g og 49 cm da han ble født og er nå oppe i 9300 g og 70 cm:) En tann har kommet fram og nr to er like rundt hjørnet...har nå begynt med grøt på kvelden med litt sviskemos i,ellers får han mm og mme. Er stort sett blid og fornøyd og skal helst ha oppmerksomhet hele tiden=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 år og fikk en liten gutt 2 mars 2008 som heter Lukas. Han kom på mens terminen (ultralydterminen var 3 mars) Visste aldri hva det ble, men hadde en veldig sterk følelse av at det ble en gutt. Min samboer har to jenter fra før, så det var ekstra stas med en gutt.

Vi bor i Våle (sikkert ingen som har hørt om:-)) i Vestfold, ikke langt fra Tønsberg.

Min gutt har fått grøt i ett par mnd nå og liker det godt, har nettopp fått to tenner nede. Han er også flaske barn da han ikke var noe særlig interessert i pupp, kun flaske som han hadde fått på sykehuset.... Men det er ikke noe problem. Han er veldig sterk, har vært siden fødsel, kan stå på strake ben i uendelig tid når han blir holdt, veldig blid og glad, smiler til alle som ser på han, kjente og ukjente, har nettopp skjønt hva stemmen kan brukes til - nemlig å hyle så høyt han kan...hehe... Han har vært en engle unge fra dag 1, har aldri vært noe problem på netter, sovet masse i vognen og bare glad bestandig.. bortsett når han er sulten.. da er tålmodigheten lik 0, men det har han nok arvet fra sin mor:-) Vi storkoser oss, og jeg elsker å være mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas var forresten 3680 gram og 51 cm lang når han ble født. Kom på sykehuset med 7 cm åpning og lillegutt var ute på 3 timer:-) Hadde en utrolig flott fødsel og er absolutt ikke skremt. Men har en samboer som sier stopp med barn da han har to fra før.. men vet ikke om jeg klarer å bare ha ett barn når det er så flott og stort å bli mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei marsmammaer:)

jeg er 27 år og bor på Gjøvik med samboer. vi fikk vårt første barn 09.03, termin var 13.03. Det var ei jente som heter Hannah og var 3710 g og 50cm lang. er ikke så storvokst og storspist av seg, er nå ca 6400 og ca63 lang.

Fødsel gikk fantastisk fint, vannet gikk kl 14(etter en del vooooonde rier hele dagen!) og hu var ute kl 18. synes ikke det var noe spes skremmende, kuunne født en til med det samme (nesten:)

 

blid og fornøyd jente er Hannah, men krever underholdning og oppmerksomhet hele tida. har sovet godt om natta hele veien!! er bestemt og vet meget godt hva hun vil. Ikke vært noe syk til nå....

Ikke kommet noen tenner enda og vi venter fremdeles på at hun skal begynne å åle seg...har snudd seg fra rygg til mage siden hu var 3mnd. begynte med flaske ved 3 mnd, da hu ikke ville ha pupp lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, koselig å "møte" dere alle sammen! Jeg fikk ei jente den 16.mars. Hun var 3370g og 49cm lang. Har ikke vært noe særlig her inne på forum da jeg var gravid, først nå jeg, som hjelpesmej, har funnet ut at dette er lurt :) Jeg er 27 år, gift og bor i Lofoten, flytter til hjembyen narvik til jul! Utdanna lærer (lektor) :)

 

Alt går bra her, men sliter ganske mye med nattesøvn. Merker at det etter to måneder begynner å gå utover både det ene og det andre. Er utrolig sliten av at snuppa våkner maaasse hver natt og skal ha pupp, omtrent annenhver time, og nesten hver natt i det siste har hun hatt en våkeperiode der hun ikke sovner etter mating og er våken i 1-2 timer. Har begynt med grøt for to uker siden.

 

Andre tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er Emilie 8410g og 63 cm (var det på 5mndskontrollen 19.aug), så god og rund :) hun er veldig glad i puppen som dere sikkert skjønner, den er konge! Ellers er hun stort sett blid og fornøyd. Skjer ikke så mye på bevegelsesfronten, hun ruller ikke rundt, men har oppdaget de fine tærne sine og kan åle/skyve seg litt rundt når hun ligger på magen. Hun liker grøt kjempegodt, og hun liker også de andre tingene hun har fått smake på; fruktmos og potet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere!

 

Jeg er ei jente på snart 29 år. Fikk min lille prins den 03.03.08. 9 dager før termin. Har ei prinsesse på 8 år fra før. Bor i Nordland med min kjære og våre barn c;).

 

Gutten kom fort, våknet kl 02 på natten av at vannet gikk. Kl 03 kom han til verden i ambulansen på tur til sykehuset.Han var 3760gram og 48cm lang.

Han får grøt om kvelden nå, har startet så smått med litt frokost også. Ellers så er han veldig aktiv, sitter ikke i ro. Snur seg begge veier, å har begynt så smått å krype litt.

Syns dette har gått så fort. Syns jo ikke det var så lenge siden jeg kom hjem fra sykehuset.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg er ei jente på 25 år som er gift på 4.året og fikk en nydelig datter 26.mars akkurat på termindatoen. Så hun var presis må jeg si! Det har gått så utrolig fort disse fem mnd at jeg ikke har ord for det. En utrolig artig og fin alder nå. Hver alder har jo sin sjarm da, men er så deilig med den kontakten man får med dem syns jeg. Hun er så blid og i farta, og mamma bare koser seg :-) Babylatteren har kommet, og den er bare helt fantastisk! Men ingen tenner enda.

 

Ved fødsel var hun 3210g og 48 cm, fødselen var en ganske så normal fødsel sa de, tok sånn rundt 15 t. Jeg er absolutt ikke skremt, så her blir det flere barn etterhvert. Vil bare vente litt :-) Skal på 5.mnd kontroll i dag så får se hvor stor hun er blitt. Er nok litt lita og nett tror jeg, for to uker og noen dager siden var hun 5900g.

 

Vesla ligger mye på magen og hun flytter seg liksom rundt sin egen akse. Og så rulles det fra rygg til mage og omvendt, men det gjøres ikke hele tiden enda, bare en gang i blandt. Hun er veldig sterk i kroppen og vil veldig gjerne sitte opp og "stå". Har begynt forsiktig med grøt nå i helga, og hun syns det var sååå godt. Strakte seg etter skjea når den kom. Ellers sover hun bra på nettene nå, som regel en amming mellom i 4-5 tiden, og hun legger seg mellom 19.00-19-30. Da er hun sliten av dagen og sovner fort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ei jente på snart 32 år , kommer fra Troms men har nettopp flyttet til Ringsaker kommune i Hedmark : Fikk jente nr. 5 22. mars- 2 dager etter termin. Ved fødselen var hun 3486 gr. og 50 cm. De andre jentene mine er 12år, 10 år, 8 år og 4 år, og dette blir den siste!!!Det holder med fem jenter synes jeg( så noen gutt blir det nok ikke!!)

 

Minstejenta var 68 cm og ca 6800gr. på 5 mnd kontrollen, utrolig så fort de vokser. Har nettopp startet opp med grøt, er veldig glad i det( følger nøye med på sine 4 storesøstre når de spiser). Ellers så klarer hun nesten å rulle fra rygg til mage og hun er en ordentlig solstråle( prøver å sjarmere alle hun ser).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...