Gå til innhold

Vektøking i uke 25. Er dette mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 167 høy, har gått opp fra 61 til 68kg. Jammen ikke sikker om dette er mye eller hva. Tenker at det ikke er det men så ser jeg folk her inne som har lagt på seg kun få kilo. Vet at alle er forskjellige og alt det der men slet veldig med å miste de ekstra kiloene forrige gang...

Men er i god form og det er jo det viktigste!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tenk så mye på kiloene!! Spiser du sånn passe sunt og normalt er det det viktigste. Går du allikevel opp mye, går det (i følge min erfaring) fort av igjen etterpå. Jeg gikk opp 20 kg sist, og raste ned i vekt etter fødselen - uten å spise mindre.

7 kg i uke 25 er helt normalt. Tror jeg har gått opp ca det samme nå. Men, som sagt, jeg er ikke så bekymret denne gangen. Hvis du synes "alle" andre går opp mindre, er det ofte de som går opp minst som svarer på vektspørsmål!

Skrevet

Nei vet du hva, det var ikke mye. Jeg har også tidligere kritisert vekt-innleggene her inne og vekt-fokuseringen, for det er jo kun de som har lagt på seg 3-4kg som skriver inn og klager på at de har lagt på seg såååå mye ;) Jeg har selv lagt på meg 10-11kg kan jeg tenke meg, og er i uke 22. Ja, DET er mye, og enda så veide jeg for mye fra før. Du var ikke overvektig fra før, så syns du skal ta det helt med ro og nyte graviditeten, uten så mye frykt for å legge på deg litt, det er da verdt det :)

Skrevet

I mitt forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 9 kg innen uke 25, ingen som reagerte noe på det, verken lege eller jordmor :)

Denne gangen har jeg lagt på meg 1 kg i uke 23, så det er mye variasjon i vektoppgang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...