Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Er midt i en rettsak med barnefaren hvor han saksøker meg om og få delt foreldreansvar. Han har ikke sett dattern våres på 6mnd å ikke tatt kontakt. Jeg gjør alt i min makt for at han ikke skal få det.. Jeg er 100% innstillt på at jenta mi skal ha kontakt og samvær med pappaen sin. Men, jeg er så utrolig redd for at han skal dra ut av landet med henne. Jeg lever i en konstant frykt. Her om dagen når jeg skulle hente henne i barnehagen og jeg kom inn i garderoben så var ikke hennes sekk der. Jeg fikk et stikk inni meg og ble kjempe redd.. Men de viste seg at de var ute og lekte og at hun hadde tatt med seg sekken ut. Skal jeg leve i denne frykten for altid? Han er fra et arabisk land og har ikke norsk statsborger skap. Han har et utrolig kontroll behov, og de 3årene vi var sammen var helt jævelig for meg. Jeg måtte gå sånn og sånn kledd, og kunne ikke snakke med den og den. Jeg var bare 16år når vi ble sammen og ja jeg var ung og naiv. Nå vet jeg bedre. Jeg prøver og bygge et stabilt liv for dattern min og jeg vil ikke at hun skal gå igjennom det jeg opplevde med han. Jeg grøsser på tanken om at jeg ikke kommer til og se barnet mitt igjen, og jeg begynner og gråte bare jeg tenker på det. For en stund tilbake så spurte han om fødselsdatoen hennes og personnr. Spurte hva han skulle med det? Og da svarte han at han skulle ta ut legitimasjon i landet hans. Jeg har virkelig prøvd og få kontakt med han. Men, han vil ikke snakke el se meg kun ha jenta mi. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har fått en kjempe god advokat, men frykten sitter i meg at han kommer til og vinne saken og kan reise med henne på "ferie". Da er jeg redd for at jeg aldri ser dattern min igjen:(
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 For det første så får han ikke pass uten samtykke fra deg, for det andre ville jeg gitt klar beskjed i bhg om at bf IKKE får hente barnet i bhg. De har retten på sin side med å ringe politiet om han prøver å hente henne, har selv jobbet i bhg hvor dette var et problem. Vi ringte politiet titt og ofte fordi bf til et barn prøvde å hente barnet, politiet kommer alltid straks. Uff stakkras deg, å leve i frykt kan tære på både det ene og det andre. Masse lykke til.....
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Ja har sagt i fra i barnehagen. Og passet hennes har jo jeg. Men, hva om han får delt foreldreansvar og vil reise på ferie med henne? Kan jeg nekte han det..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Har det omtrent som deg! Bf er fra et afrikansk land. Etter et 3 mnds helvete hvor han tvang seg til sex ved å true meg med kniv så kom politiet å henta han... Jeg anmeldte han for det han hadde gjort, saken ble (selvfølgelig) henlagt! Vi møttes av og til i byen for at han og snuppa skulle se hverandre, men etter at han møtte opp med en kniv i sekken da han skulle møte oss så avbrøt jeg studiene mine, vi overnatta på krisesenter og reiste så hjem til mamma og pappa! Har anmeldt han på nytt og håper at han blir kasta ut av Norge snart... Nå har jeg fått brev fra advokaten hans om at hvis jeg ikke redegjør for hvorfor jeg "nekter" samvær så vil det gå til retten og bf vil kreve meg for saksomkostningene! Er klar for å gå rettens vei for å få fult foreldreansvar jeg, ikke f*** om jeg sender datteren min til en mann som ikke klarer å beherske sexlystene sine! Han har ikke noe i Norge å gjøre heller... Jeg er livredd, tørr nesten ikke gå ut og skvetter til for alt! Han har tatt ifra meg så utrolig mye av tryggheten jeg hadde... Men likevel må jeg prøve å leve normalt, vil ikke at det skal ødelegge hverken for meg eller datteren min, men det gjør det jo! Det påvirker ALT! Har du besøksforbud? Du kan få det for datteren din også! Hvordan oppholdstillatelse har han?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 huff du har det virkelig ille. Nei, jeg kan jo ikke få besøksforbud mot han for han har ikke gjort meg noe på den måten. Han er så jævlig slu og lyver om alt. Men, jeg vet at når det kommer til det så er han faktisk i stand til og stikke av med X. Han har permanent oppholdstilatelse men ikke fått statsborgerskap pag de utsatte det for han har et kriminellt rulleblad. Ikke lett det her! HI
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Jævla dustekjærringer som går henn å lager barn med idiotiske menn fra utlandet!!!!!
Mamsen86 Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 Jammen i jøssnavn da, var det noen som spurte om meninga di ang "idiotiske menn fra utlandet" eller, frøken anonym over her??! Tror du virkelig at det var et slikt svar Hi trengte..? Idiot.. Og kjære, kjære Hi.. :-).. Så lenge du har passet, kan ikke han gå å få et nytt et uten ditt samtykke. Kan HAN nekte deg å reise, kan DU nekte han å reise også. La ALLE rundt deg være obs på frykten din. Barnehagen, foreldre, jobben/skolen (sjefen din, læreren!), venninner.. Og ikke minst - fortell det som det er til advokaten din. Hvor redd du faktisk er. Fortell om hendelsen i barnehagen. Vi alle vil at barna skal kjenne både mor og far, men i noen tilfeller må jeg bare si ; Ikke for enhver pris. Ihvertfall ikke om man går rundt å frykter at barnet skal bli "kidnappet". Tenker på deg! :-) Go'e klemmer i natten!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #8 Skrevet 19. august 2008 jeg har ingen erfaring om det du skriver om, men jeg vet hvordan det er å være så endeløst glad i sitt barn og frykten for at noe skulle skje med dem,,, så derfor vil jeg bare ønske deg lykke til videre, håper alt går din vei
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 uff....det må være fælt å ha det slik. Men det jeg tenkte er, siden han har kriminell rulleblad, tror du han får delt foreldreomsorg da? Kast passet til barnet ditt, slik at han på den måten ikke har mulighet til å ta henne med ut av landet. Om han trenger pass, må han ha din tillatelse. Dumt forslag, men det beste jeg kommer med nå. Ellers gjør som de andre sier over her. Gi klar beskjed til bhg at ingen henter henne i bhg utenom deg. Men om du ikke kan hente, så ringer du i forveien til bhg og sier ifra hvem som henter henne idag. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå