Gå til innhold

Biff stroganoff gryte oppskrift, har du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er såå godt, men er litt lei Toro posen. Har du en god oppskrift du vil dele med meg?

Min tidl svigermor hadde en oppskrift med sølvløk, sopp, tomatpurre og masse rømme, den var sååå god. Men jeg husker jo ikke resten av oppskriften.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, beklager at det har tatt saa lang tid :( Gaar litt i ett her med mini som ikke spiser skikkelig,saa blant pumping, veiing, amming osv har det vaert lite tid. Men akkurat naa sover han og de to andre leker fint :)

Her oppskriften :

4 pers

1/2 kg oksekjoett

1 loek

ca 50 g smoer ( til steking)

2 ts salt

1ts paprikapulver

1 ts hvit pepper

1 ts sennep ( kan sloeyfes)

3 ss tomatpure

2 dl floete

Skjoer opp kjoettet og loeken og brun det i smoeret.Legg det i en gryte og kok ut pannen med ca 1/2 dl vann. Tilsett krydder, tomatpure og floete. La det surre til kjoettet er moert og sausen jevnet.

Jeg maa innroemme at jeg somregel bruker mer baade floete og tomatpure, krydder bare smaker jeg mer frem til....Du kan fint tilsette litt roemme istedet for aa ha mer floete i.

Serveres med ris , salat og evt baguette :)

Skrevet

Så flott, tusen tusen takk:) Nå skal det bli biffstroganoff til middag snart:)

Skrevet

Min oppskrift er nesten lik den over, men jeg har en god del champion i tillegg pluss et par gulrøtter. ellers krydrer jeg kun med salt og pepper. Hvis sausen blir litt for tykk har jeg litt melk i. Ellers blir det mye på slump, men med de råvarene kan det nesten ikke gå galt! MMMM, må ha det snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...