Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg m utstyrsliste til barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen beg i barnehage i dag og jeg trodde vi skulle få m en liste over ting som det er greit å kjøpe som man skal ha i barnehage som regntøy, matboks, smekker....hva som helst! Hva skal vi ta m og hva er det der? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har smekker i min barnehage.. Ellers har barna med:

matboks

skifteklær (greit med 2 fulle sett klær...)

uteklær for all slags vær,samt skotøy

luer,votter,halser

vogn med pose/dyne

ulltøy

stumpesalve

Spør dem hva dere trenger, veldig rart dere ikke fikk greie på det...

Skrevet

smekker, kluter osv har dem i barnehagen. det vi har hatt med til snuppa er ;

Uteklær

- regntøy

- støvler

- goretex vintersko (vi hadde ecco i fjord og de var helt perfekt. de var helt vanntette så fra vi kjøpte dem til de ble for liten brukte hun ikke støvler. og vi bor i bergen)

-kjeledress (vi har reima dress. så utover høsten når det blir kaldere så kommer jeg til å ta regntøyet hjem som i fjord. for den er like vanntett og mye mindre klam enn regtøy)

- ull klær til å ha under. ev fleece. min jente (hun er 2 nå) har en janus hel ull dress. den er kjempe deilig. ellers så har hun strikke bukse og genser i ull også.

-ull bodyer og strømpebukser og sokker

inne

crocks /ev slike tykke sokker som man ikek sklir med

pleier å ha 3 skift. truse, strømpebukse, bukse, body/t-shirt, gensre, sokker osv...

matboks

bleier (nå er min sluttet å bruke det da....)

hmmmm.. tenke tenke.. tror ikek det er så mye mer.

føler ikek man trenger så mye nytt til barnehage start. man har jo barna ute før de begynner der og.;)

lykke til i barnehagen

Skrevet

og selvsagt lue da..;) og regnvotter

Skrevet

Vi ba om å få en liste over ting de skal ha med- så det har de gitt oss til hver årstid- etterhvert som det kommer.. de minner oss også på hvis det er noe vi har glemt.

Men i hvert fall 3hele ekstra skift - bør ligge u kurv/skuff- (vår datter har hattt bruk for sine- )også ekstra ullundertøy på vinteren

tøfler- bamse/smukker- regntøy- gummistøvler- høstdress- fleese dress-/jakke-genser og bukse til å ha under regntøy etterhvert- luer og votter.

bleier- ev salve

HUSK Å NAVNE ALT!!- vi øver oss fortsatt etter 2år..

lykke til?

Skrevet

Henger med på!

Det viktigste er nok klær etter de forskjellige årstidene.

Minst 2 skift i kurven/sekken. Nå etterhvert- mange nok sokker og votter.

Syns det er rart dere ikke har fått liste, jeg jobber i barnehage og vi deler ut lister til de som skal begynne..merkelig.

Hos oss har de med seg sin egen flaske- men smekker er det i barnehagen.

Solkrem el kuldekrem er også en grei tingå huske på- for barna er mye ute vettu.

For all del- merk klærne:)!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...