Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Jenta vår en drøye 2 mnd,sliter med å legge henne på kvelden. Frem til nå har hun lagt seg samtidig med oss i 24 tiden. Akkurat nå hyler hun fra vugga si, forferdelig å høre på! Leste et sted at man skulle la babyen gråte i 3 min. Orker ikke, tar henne opp jeg! Please tips!
dama Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 mine barn kom ikke inn i ordentlige rutiner før de var hvertfall tre mnder.. lot de styre det meste selv, og til slutt fant de en fin rytme vi kunne leve med alle sammen.. beibiene våre sov i vugga i stua på dagen og så tok vi dem med opp og la de i en bærebag ved siden av senga vår. når jeg ammet i løpet av natten ble de liggende ved siden av meg resten av natten. syns ikke du skal stresse med å få henne til å legge seg til bestemt tid så tidlig.. gjør det som er lettest for dere
Gjest Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Huff, ikke la henne ligge å skrike alene. Hun er bare 2 mnd. Ikke stress så fælt med rutinene, de kommer gradvis : )
Gjest Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Skrikemetoder skal ikke brukes før barnet er minst 6 mnd (helst aldri i mine øyne, men..) Ta henne opp og legg henne når det passer dere og henne. Det går seg til etterhvert.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 skal ikke drive skrikemetode på så små barn! blås i rutinene i noen måneder og følg rytmene hennes i stedet
Gjest Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Ikke stress med rutiner så tidlig... Her styrte lillgutt leggingen selv lenge.... i begynnelsen kunne han sovne ved midnatt, men hadde han nede hos oss til han sovnet i armene mine( la han i vuggen nede eller bar han opp i sengen når han hadde sovnet) Når han ble rundt 3 mnd begynte han å bli tydelig trøtt ved 21 tiden, da var det bare å legge han. Han har frem nå (nå 5,5 mnd) lagt seg ved 20:30 - 21:00 tiden. Men etter vi var i syden for ett par uker siden, med en times tidsforskjell, er han nå trøtt ved 19:30 tiden. Har så mye fritid på kvelden.. utrolig deilig. Men hvertfall, de stiller seg som regel inn selv, ikke stress når de er så små, jeg ville hvertfall aldri legge lillemann hvis han ikke var trøtt... da måtte jeg jo bare fly bena av meg hele kvelden... (mulig jeg bare er lat..:-))
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 18. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2008 Har faktisk ikke stresset noe som helst m rutiner, men så ser jeg at venninnene mine legger sine jevngamle babyer fast kl. 20 hver kveld for å få litt såkalt voksentid. Vi har bare hatt jenta vår med oss hele tiden og hun har lagt seg samtidig m oss i 24 tiden. Ligger i vugga si frem til 03-puppen, da blir hun liggende inntill meg resten av natten.. Jeg har tatt henne opp nå, ligger sofaen og ammer ;-) Tenkte også at det var litt tidlig m rutiner, men andre får det jo til så... Hva syns dere?
Gjest Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Skrikemetoder skal aldri benyttes på så små barn! Hun er jo knappe 8 uker gammel! Ta henne opp når hun skriker - som flere sier, det går seg til etter hvert. 3 minutter med intens skriking er mye for en liten sulten, eller tørst, baby som er så liten.. Nydelig hun er forresten :-) (så bilder på profilen din ))
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 18. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2008 Takk-takk! Ok, utsetter leggerutiner en stund til :-) Hun får legge seg m oss da, fungerer jo helt fint egentlig! Hun er vant til å bli båret mye på pga kolikk (ga seg da jeg kuttet ut alle melkeprodukter -hurra!), men å plutselig skulle legge seg alene ble nok litt mye. Ble bare så overraket over venninne mine som både gir mat og hviler babyene til fast tid, og tenkte kanskje at jeg gjorde "feil" - ammer når hun vil ha og hun sover når det passer seg. Sånn vi gjør det funker jo for oss så da fortsetter vi bare med det.. takk for svar uansett.
du og jeg og vi to Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Her la mini seg med oss i 01-tiden (ja, var litt opp-ned-døgnrytme i starten på oss alle tre) - og så ble det gradvis tidligere og tidligere leggetid. Fint at du har funnet ut at det riktige er å gjøre det som passer for dere, det er så mange måter å gjøre ting på - at man må følge magen og hjertet for å finne ut hva som er best for seg og sine. En to måneder gammel baby med rutiner? Det tror jeg i alle fall ikke er så vanlig. Vi prøvde å gjøre det samme hver kveld når han skulle sove, og lot natt være natt (med lite lys og lite aktivitet) og så gikk det seg til etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå