NormaJean Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 vi har pusset opp kjøkkenet og hadde rørlegger til å montere armaturet til vasken. det er jo ikke en komplisert oppgave og kunne fått noen til å gjøre det svart, men syns det er riktig og viktig å ha disse tingene gjort ordentlig og "på papiret"........... Han kom ved 2 anledninger, første gangen var han her under 1 time, andre gangen brukte han totalt 1 1/2 time. vi skrev ned tidspunktene han kom og gikk på. I dag kom regningen....... 9500kr!!!!!!!!!!! Han påstår at han har vært hos oss i 6 timer! prisen for små utstyr han brukte som jeg vet man får kjøpt drit billig på biltema og claes ohlson har fått en helt avsindig prisstigning i tillegg! Makan til frekkhet. hvis de tror at vi skal betale dette får de tro omigjenn! blir helt dårlig av hele greia, bra samboeren min skal ringe dem i morgen og ikke jeg, for jeg hadde nok bare skreket til dem i sinne!
temine Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Det var veeeeel dyrt ja. Må få anbefale alle å ALLTID få en fastpris eller ett prisoverslag før man får håndtverkere til å gjøre en jobb. Krysser fingrene for at dere får ned prisen i morgen. Sjefen må stusse han og om en av hans arbeidere bruker 6 timer på å montere ett armatur;)
trollmor & trollungene Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Det er nok stor forskjell på kvaliteten om man kjøper på biltema kontra en rørforhandler. Vet at de også skriver opp den tiden de bruker på å finne/kjøpe deler samt papirarbeid. Noen tar seg vel også betalt for kjøring??? Tror desverre ikke dere kommer noen vei, men lykke til!
NormaJean Skrevet 18. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2008 hadde det ikke vært for at jeg vet han dro til biltema for å kjøpe den delen han manglet så vi trodde det var trygt å booke rørlegger gjennom HTH, men jaja, tydeligvis ikke!
trollmor & trollungene Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Ja da stiller det seg litt annerledes. Ville tatt en tlf direkte til den personen som er daglig leder og spurt om en spesifisering av regningen.
Soloho Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Mannen min er bilmekaniker. Hvis det kommer inn folk som skal ha gjort en konkret ting med bilen sin har firmaet fastsatt på forhånd hvor mange timer det tar og fikse den tingen. De gjør det selvfølgelig på kortere tid enn det som er fastsatt, men fakturerer fra den lista som er fastsatt. Derfor kan han fakturere for 20 timer arbeid selv om han er på jobb i bare 8 timer. Veldig vanlig å gjøre sånn når man gjør oppdrag slik som hos dere. Hadde dere tatt inn pris på en større jobb på forhånd og fått avtalt prisen hadde det vært noe annet, men når man ringer "serviceavdelinga" og ber om å få gjort en slik liten jobb faktureres det ofte på denne måten.
Mor f. 1978 Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Uff en kan være uheldig. Vi holdt på å bli lurt en gang da vi pusset opp badet. Vi fikk en regning på rundt 50 000 kr, men som egentlig bare skulle være 35 000. Det viste seg at rørleggeren hadde skrivet opp mange deler som han ikke hadde brukt. De hadde han sikkert tenkt til å bruke privat og jobbe svart, eller noe sånt. Hadde det ikke vært for at mannen min er i byggebransjen, og vet hva de forskjellige delene heter, så hadde vi sikkert betalt 50 000. Mannen min kalla inn til møte med rørlegger og sjefen, og spurte om hvor en rekke deler hadde blitt brukt. Rørleggeren vart litt spak, og mumla at de vart kanskje ikke brukt de nei. Han fikk sikkert en skyllebøtte av sjefen, og kanskje sparken. Ikke vet jeg, men jeg fryda meg da mannen min fortalte meg det :-) Få regningen spesifiert, og kanskje dere har noen venner som er i bransjen som kan vurdere om regningen kan stemme. Lykke til!!!!
AO3 Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Fjollsa: Shit, det forklarer hvordan verkstedregninger kan bli så sinnssyke... Interessant. Uansett: det er tydelig at høyere utdanning umulig lønner seg, det er jo rørlegger, elektriker eller bilmekaniker man skulle blitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå