Gjest Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 OK, nå kommer det mange personlige detaljer her Har aldri hatt sopp før, men nå lurer jeg på om jeg kan ha det... Jeg er gravid, har masse utflod,og det kan svi litt nede der. Utflod har jeg hatt hele svangerskapet og hadde det sist også. Vet at det er vanlig. Jeg klør ikke og er heller ikke rød. Har sjekket urinen og det var ikke uvi. Nå lurer jeg på om jeg kan prøve canesten eller hva det heter det man får kjøpt reseptfritt eller må man sjekke med lege først? Kan det skade dersom man ikke har sopp å bruke et slikt middel?
Håperpåønskebaby Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Ja, om man er gravid så kan det det.. Ta en tlf til legen og spør, kan vær du kan få svar pr tlf.
mamarama og lille banan Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 det er trygt å bruke canesten når du er gravid, men du skal ikke bruke innføringshylsen som følge rmed pakken når du setter inn pillen, sett inn den med fingrene. likevel anbefales det at du har en konsultasjon med lege første gangen du får sopp får å få bekreftet at det er det, og ikke noe annet. jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke gjorde det, og tok kuren uten konsultasjon....og kløen er borte. utfloden blir du antagelgivis ikke kvitt, jeg har hatt masse utflod fra slutten av andre trimester, men syntes nesten det ble litt mindre nå som jeg går på kur.
temine Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Jeg har og mye utflod i svangerskapet. Har faktisk kjent litt svie selv og, men det tror jeg har med utfloden, fuktigheten og bruk av truseinnlegg hele tiden å gjøre. Har man sopp så bruker det å klø og man bruker å være rød. Sjelden man har sopp uten disse symptomene. Det skader ikke å prøve med canesten da, ufarlig for fosteret. Selv skal jeg prøve å bytte merke på truseinnlegg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå