Gå til innhold

Hva er deres symfysemål i rundt uke 15-16?+/-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så fint å ha noen å sammenlikne seg med.

Min livmor ble målt til 17 cm hos jordmor i dag og jeg er 15+4

;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var 16 uker akkurat da jeg målte hos legen og ble målt til 14 cm, altså litt under "normalen".

Skrevet

Trodde ikke de målte dette før 24 - ukers kontrollen? Jeg var på ekstratime hos legen da jeg var 21 uker, og hun sa at dette ikke ble målt før ved 24 uker. Tror nok ikke man skal ta det så høytidlig så tidlig, en venninne av meg fikk målt i uke 16-17, og lå et stykke under normalen. Fikk panikk og bestilte privat UL men alt var normalt. Legen hadde da sagt at så tidlig er det ofte veldig forskjellig mål.

Skrevet

var ca 14 cm da jeg var 15+5

Skrevet

Kan hende det er vanskelig å måle presist så tidlig i svangerskapet?? Selv trodde jeg at livmora mi rakk til midt mellom symfysen og navlen (ca.13cm).......Men tenker jordmor kan faget sitt..

Uansett spennende å følge med på. Da vet man jo at babyen vokser;-)

Skrevet

Da jeg var 14+2 var symfysen min 16 cm.. Så jeg var litt over normalen.. Skal på kontrll igjen i morra, så da er jeg 17 uker, så blir spennede å se :)

Skrevet

Symfysen min var 17 cm i uke 17 og nå har jeg vært til kontroll igjen, og jordmora målte den til 21 cm i uke 21. Så min har vokst jevnt og trutt 1 cm i uka. Ligger akkurat innen for det grønne feltet som er "normalt" på helsekortet :)

Skrevet

Min var 14 i uke 14 =)

Skrevet

Legen min har ALDRI målt symfysemålet! Det er da merkelig.... Hun har heller aldri tatt på magen min eller gitt en GU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...