Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Ååååååh, jeg har så sykt lyst til å flytte!! Vi bor i en 3-roms på 67 kvm. Vi har to små, og det er null lagringsplass i leil. Kun to soverom. I tillegg er det i 3. etg. Med ei på 2 år og ei på 3 mnd, så blir det fryktelig tungvint! Ser ikke på det som noe problem med kun to soverom enda, de kan fint dele rom noen år, men det å bo i 3. etg. og det å ikke ha noe lagringsplass og dårlig med skaper, er nesten et sant helvete. Er umulig å holde det ryddig her! Og de hersens trappene... er sååå lei av de!!! Vi har leilighet i et attraktivt område, og vanligvis går disse leilighetene som varmt hvetebrød, og til en god pris, for oss. MEN... nå er det jo fullstendig håpløst å få solgt!!! Vi har ikke prøvd enda, men leiligheten under oss har ligget ute til salgs i 5 mnd nå..! Da er det risikabelt å kjøpe leil. Plutselig sitter vi med to stykker..! Kan de ikke bare se å få ned den hersens renta sånn at folk tørr å kjøpe igjen?!? Tar vel en evighet før boligmarkedet blir bedre igjen... sukk...
Minnie Mom Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Litt det samme som oss, selv om vi ikke skal flytte enda. Har lik leilighet som dere, men i 1. etg heldigvis (flyttet hit ifjor). Men lite skap og blir jo trangt etterhvert. Vi skal flytte om 2-3 år og håper det har bedret seg da. Mange som velger å selge først nå og finne ny leilighet/hus etterpå så man vet ang økonomien. Evt leie en periode.
Blåmandag¤ Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Hvor bor dere da? Vi skal også selge nå, og leilighetene her ligger ikke så lenge ute. Ser en del rekkehus som blir liggende lenge, men leilighetene går faktisk ganske fort. Og ikke under takst.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 18. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2008 Vi bor i Lillestrøm. Har blitt helt håpløst her! Grunnen til det er en blanding av renta og at det bygges ALT for mye nytt. Blæh!!
Gjest Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Akkuar som jeg skulle sagt det selv. Vi bor i en 3-roms i 4. etasje uten heis. Har en 2-åring og en baby på 2 uker. Skikkelig lei av trappene. Spesielt morsomt når jeg er alene med de,har kommet ned trappa, festet barna i bilen og finner ut at jeg har glemt noe viktig......spyr.....hehe
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Bare sånn til opplysning så er den renta som er nå ikke høy. Den har vært unaturlig lav i en evighet. Bare vent til renta har stabilisert seg, så kommer folk på markedet igjen.
Blåmandag¤ Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Hehehe, vi har en 3-roms med to barn, i 4.uten heis. Men vi vurderer å kjøpe en 4-roms, også i 4.etasje. Hihi. Har en på 7 år og en på 1. Og en til på vei.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 18. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2008 Nei, jeg syns heller ikke renta er høy, men folk har jo fått fullstendig noia fordi den stiger og stiger. Mange som har tatt seg vann over hodet og lånt alt for masse. Og folk tørr ikke kjøpe nå i frykt for at renta skal gå opp mye mer... Håper den stabiliserer seg raskt!!
Gjest Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Hmm så rart, vi bor i Rælingen og leilighetene i borettslaget her ser ut til å gå som bare det rart det skal være så stor forskjell når det bare er 5 min unna.. Men nå er prisene litt lavee her også da.. Uansett så kan det jo hende at det er noe spesielt med leiligheten til naboen deres som gjør at de ikke får solgt? fuktskader e.l.? har du sett leiligheten foresten? at den har samme standard som deres?
Den lille prinsesse Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Jeg forstår deg så godt, har en på 2,5 år og en på 9 mnd. 3-roms i 2.etg og 2 eller flere barn er en dårlig kombinasjon. Vi solgte vår i i fjor sommer, og leide oss en annen 3 roms i den bydelen vi har kjøpt rekkehus i håp om å komme litt før i barnehagekøen. Nå ble det ingen barnehage på oss, men flytter inn i splittert nytt rekkehus i løpet av 1 mnd. Som jeg gleder meg, aldri mer styre ned trapper på vei ut og masse lagringsplass!!
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 18. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. august 2008 Ja, jeg vet det går bedre i Rælingen, for der er det billigere. Prisene her er jo latterlig høye! Fikk takst på vår for litt over et år siden på 1,8. Helt sprøtt for en 3-roms, spør du meg! Vet at leil under oss ikke er pussa opp, så det er mye som må gjøres der, men det skal ikke være noe fuktskader og sånn så vidt jeg vet. Vår leil ble pussa opp i 2001-2002. Vi flytta inn i 2004, og har gjort noen småting. Er litt småtterier som må gjøres her og, men ikke noe store greier. Leilighetene her ligger lenge ute til salgs nå før de blir solgt. Er rimelig håpløst... (Bor forresten i de blokkene i gata nedover fra Åråsen mot sentrum.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå