Yada Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Er det noen som har tatt planlagt ks som kan si meg hvor mange dager/uker før terminen det ble tatt? Fikk dere selv være med ¨"bestemme" dagen, eller er det kun opp til sykehuset?
ChellBell - har født! Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Det varierer fra sykehus til sykehus og man kan som regel bare ringe til fødeklinikken og spørre hva som er vanlig der. Det er som regel mellom 1-2 uker før. Pleier som regel ikke være noe mer eller mindre enn det. Jeg har fått dato midt i mellom der og kunne være med å bestemme mellom to forskjellige dager
Fire småtroll Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Jeg skal ha planlagt keisersnitt denne gangen og fikk beskjed om at det ble satt en dato ca 10 dager før termin. Vet ikke enda om jeg får være med å velge da, den samtalen får jeg på sykehuset etter den ordinære ultralyden...
ChellBell - har født! Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 - Og bare sånn at jeg kan få sagt det enda litt mer, så "som regel" pleier jeg ikke skrive "som regel" i hver setning jeg skriver
Yada Skrevet 18. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2008 he he la ikke merke til det en gang før du presiserte det. Men det var mange som regel der gitt
Soloho Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 TIl meg tok de 14 dager før termin. De ville ikke ha noe start av fødsel før KS så de hadde god margin for å være sikker. Måtte holde meg maks en halvtime unna sykehuset så jeg kunne komme hvis det startet rier før timen.
*Lille Persille" Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Skal ha planlagt KS 9 dager før termin. Har ikke fått beskjed om å holde meg innen en halvtime fra sykehuset, bare leve vanlig.
Yada Skrevet 18. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2008 For det første håper jeg at jeg i det hele tatt får planlagt ks da. Men det er en annen historie. Og hvis jeg får det, så er det noe jeg gjerne skulle rukket å vært med på 14 dager før termin, så derfor håper jeg på ks ca 10 dager før termin. Utifra svarene her, er ikke det helt usannsynlig egentlig. Takk for svar!
en av hver Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 En gynekolog på drammen sykehus sa de prøver å komme så nærme ti dager før termin som mulig (og praktisk). JM på ultralyd på Ullevål sa at de der prøver på syv dager før.
Gjest Skrevet 19. august 2008 #10 Skrevet 19. august 2008 Jeg skal ha planlagt ks og skal ha det 9dager før termin:) Vi fikk være med på å bestemme datoen, og bestemte oss for 20.august, så imorra skal det skje:)
Soloho Skrevet 19. august 2008 #11 Skrevet 19. august 2008 Grunnen til at jeg måtte holde meg en halvtime unna sykehuset var fordi det ville vært farlig om lillemora kom ut med rompa først og for trangt bekken. Kroppen ville kommet ut, men ikke hodet. Spørs sikkert hva grunnen til KS er. Hvis grunnen er fødselsangst er det jo ikke farlig for mpr og barn om det skulle starte en fødsel som de ikke greide å stoppe.
2babypåvei Skrevet 19. august 2008 #12 Skrevet 19. august 2008 jeg hadde termin 12 august men de tok han ut 2! jeg fikk velge dag,veldig spesielt men gøy:) så han kom på pappans bursdag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå