Baremeg Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Saken er den at min datter begynte på storebarnavdeling idag. Var med henne der på første dagen og er veldig missfornøyd med avdelingen. Saken er den at det er en småbarnsavdeling og tre storebarnsavdelinger. Det de har gjort er at de har i storbarnsavdelingen som er nærmest småbarnsavdelingen lagt gruppe av tre og fire åringer. Alle fem åringer har de flyttet til de to andre storebarnsavdelinger og blandet dem med to fireåringer og to treåringer. Min datter er en av treåringene. Hun er en av de stille og forsiktigebarna som egentlig aldri vært noe stor barnehagejente(vil helst være hjemme med mamma og pappa). Det jeg opplevde idag var noen store rampetete femåringer som personalet slet å roe ned og min datter som satt og bare så på hva som foregikk. Fikk med en gang inntrykk av at hun ikke passer inn med disse rampete femåringer og tror hun ikke vil trives. Sa ifra med en gang at jeg tror at hun ville passet bedre inn i den avdelingen med tre og fireåringer, men de sa at kanskje hun skal prøve litt å være der hun er før man tar en vurdering. Er i utgangspunktet ikke enig da jeg kjenner barnet mitt best og vil at hun skal få en positiv start. Tror de ser selv nå at det var feil å lage slike grupper men gjør alt for at det skal gå bra for å slippe å områkere. ' Hva skal vi gjøre, skal vi stå på og har vi egentlig rett på å få henne i en annen avdeling deresom hun og vi er missfornøyd. Vi vil bare at hun skal ha det bra og trives med de barna hun er med storparten av sin dag. (Ble litt langt:)
alatariel82 Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Jeg syns at du skal be om å få en foreldresamtale med pedagogisk leder og/ eller styrer i barnehagen. Der kan du spørre om hvilke grunner det er til at din datter er plassert på denne gruppa, og få fram dine synspunkter rundt dette. Hvis dette er noe som bekymrer deg, så skal ped.leder og/ eller styrer høre på dine synspunkter, og at dere sammen kommer fram til en ordning som passer. Det viktigste er uansett din datters trivsel og utvikling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå