Gå til innhold

Hva synes dere om å bruke gamle ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om å bruke arvet og fått utstyr til babyen?

Vi har arvet en seng etter meg, vogn etter mannen min, og tøy fra begge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt OK!

Gjenbruk er fornuftig. Vi har et alftor stort forbruk, og en bruk og kastmentalitet som ikke ligner noe verden før har sett.

Vi ødelegger planeten vår. Men bruker vi brukte ting og klær, sparer vi miljøet MYE!

Skrevet

Så lenge utstyret er i orden, synes jeg ikke det er noe galt med det.

Tenk på den nostalgien, som også foreldrene har brukt.

Jeg har siklet etter en gammel seng som tilhører mamma. Vet ikke helt hvor gammel den er, men jeg og søskena mine har nok brukt den. Men mamma vil ha den stående hjemme til barnebarna kommer på overnattingsbesøk.

Skrevet

Kjekt.

Vi hadde ingen å arve hos første gangen så jeg kjøpte noe brukt på finn. Tok vare på alt etter første og får bruk for alt på nytt nå. Veldig greit å ha det en gang til.

Det som er fint etter denne gangen gir jeg det fineste til søsteren min og resten til innsamling til utlandet.

Skrevet

Så lenge det er ok, ikke skittent eller ødelagt. Jeg bruker masse klær til barnet vårt som var brukt av pappaen da han var liten.

Skrevet

Senga er sånn reiseseng, men er en hel, hard trebunn i og vi har kjøpt ny madrass og skal handle dyne.

Vogna er også grei, tror vi skal få med en vognpose i ull også, er litt usikker på det... men må jo handle dyne og slikt selv...

Har også fått en barnestol i tre (sånn man også kan slå ned til stol med bord), men trenger pute til den.

Tenkte å spørre min mor om hun fortsatt har stellebordet etter meg.

Dersom hun har det, mangler vi jo bare bilsete.

Er det noe annet man trenger som kan være lurt å spør foreldre og svigerforeldre om de fortsatt har igjen etter oss "barna"?

HI

Skrevet

Senga er sånn reiseseng, men er en hel, hard trebunn i og vi har kjøpt ny madrass og skal handle dyne.

Vogna er også grei, tror vi skal få med en vognpose i ull også, er litt usikker på det... men må jo handle dyne og slikt selv...

Har også fått en barnestol i tre (sånn man også kan slå ned til stol med bord), men trenger pute til den.

Tenkte å spørre min mor om hun fortsatt har stellebordet etter meg.

Dersom hun har det, mangler vi jo bare bilsete.

Er det noe annet man trenger som kan være lurt å spør foreldre og svigerforeldre om de fortsatt har igjen etter oss "barna"?

HI

Skrevet

Jeg foretrekker faktisk å arve, både fordi jeg synes det er fint å bruke ting som jeg/ venner /familie har brukt før, og fordi det er et lite bidrag mot bruk- og kastmentaliteten som råder. Det eneste vi kjøpte nytt, var bilsetet, der tok vi ingen sjanser. Også kjøpte vi en Dry Kid overmadrass som vi la oppi den brukte senga. Just in case :-)

Skrevet

Brukte ting er ok, men så gamle ting syns jeg ikke noe om med mindre man føler noe nostalgisk over det.

Selv velger jeg stort nye ting til babyen fordi det er noe jeg interesserer meg mye for. Så kutter vi heller noen flyreiser de nærmeste årene.

Skrevet

Kjmpeflott! Har brukt mye arvede ting selv og ungene arver av hverandre. Eneste jeg ikke liker at blir arvet er madrasser og brukssko, der får de alltid nytt.

Skrevet

Vi har vært kjempeheldige og arvet masse ting, også klær. Er veldig glad for det. Vi har arvet seng, barnegrind, vugge, vippestol, bæresele, vogn, voksipose og masse mer. Vi kjøpte ny madrass, dyne, stellebord og bilstol og en hel del mer som jeg ikke husker i farten.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i arvede/gamle ting... Men har brukt arvet sprinkelseng etter min lillebror til de to jeg har fra før. Den var helt ok, nøytral. Men vogn vil jeg iallefall ha ny!!

Skrevet

Det er supert med alt man kan arve så lenge det er i ok stand, sparer både miljø og deres økonomi!

Det er egentlig bare bilstol, sko og madrass man ikke bør arve etter min mening!

Du lurer på om det er andre ting du bør spørre om å få arve, og da ville jeg spurt om de hadde lekegrind fra du eller barnefar var liten!

Skrevet

Vi har ny vogn, men har arvet seg og endel tøy og låner bilstol.

Jeg synes arving er helt genialt! Økonomisk og bra for miljøet:-)

Små babyer bryr seg jo ikke uansett!

Skrevet

hvis du liker det selv, er det ikke noe problem

Skrevet

Jeg synes egentlig at det er best å bruke brukte ting. Men jeg må innrømme at vi kjøpte det meste nytt. Får håpe jeg i det minste får flere barn, slik at jeg kan bruke det på nytt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...