Gå til innhold

gode nyheter, daarlige nyheter...ammeproblemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har lagt paa seg 160g paa 2 dager !!!

Konklusjonen er at flaske har gjort susen

Den daarlige nyheten er at han klarer ikke aa spise fra puppen, han faar ikke godt nok tak. De mener at det kan gaa seg til om 3 - 4 uker for da vokser han og da vokser munnen hans ogsaa.

De mener ogsaa ta jeg skal pumpe etter hvert eneste maaltid og gi han etter han har faatt proevd seg paa puppen, dvs ca 8 ganger i doegnet , innkludert natten.

De mener at hvis jeg gjoer det en maanedstid saa vil ha kanskje kunne ta puppen da.................

Jeg aner ikke hva jeg skal gjoere for jeg blir fryktelig sliten av alt dette her.

Hvert maaltid vil paa denne maaten ta opp mot 1 - 1,5 time.....Saa hvis jeg gaar for denne maaten saa blir det det eneste jeg gjoer i en hel mnd...

Hva hadde dere gjort ????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok pumpet meg å gitt på flaske. Hvis dette fungerer bra for dere, så synes jeg ikke at du skal stresse deg ihjel med å amme, pumpe og flaske..

Du har jo flere barn som også trenger mamman sin, og hva er galt med å gi flaske? Han får jo mm uansett.

Skrevet

Når junior på tre år var liten fikk jeg ogå beskjed om å gjøre det samme, holdt ut i tre dager så gav jeg opp. Da begynte jeg å gi tillegg etter puppen. Det fungerte veldig bra, gav først pupp så tilllegg til han var ca fire mnd da gav jeg han litt grøt i løpet av dagen i steden for tillegg.

Skrevet

Såfremt jeg ikke hadde hatt andre unger, så hadde jeg ikke gjort "full prosedyre" for hvert måltid (sier ei som gav opp hele ammingen etter 4mnd da snuppa nektet å spise, bare reiv og skulle kikke på alt annet til ethvert måltid). Jeg hadde bare pumpet og gitt rett fra flaska, og heller "øvd" på ammingen til et par måltider. Som du selv sier; gjør du alt så blir det jo det eneste du gjør i løpet av en dag (inkl å vaske pumpe og flasker). Og ikke vært kjemperedd for å gi tillegg feks når dere er ute på noe.

Skrevet

Maa legge til at jeg har 2 barn fra foer, en paa 2 og en paa 3 som ikke begynner i barnehage foer 2 september.

Skrevet

Hjemme alene på dagtid, altså, med baby med ammeproblem, en 2åring og en 3åring? Da er jeg såpass vågal at jeg ville foreslått tillegg på dagen, og så heller ammeøving og/eller pumping på ettermiddag/kveld/natt når mann er hjemme. Må da være klin umulig å få en hel time "i fred" under sånne forhold... Og husk; dårlig samvittighet hjelper ikke er er ikke nødvendig heller - ingen som dauer av mme :oD

Skrevet

Om det er at han ikke får skikkelig tak hadde jeg i første omgang forsøkt ammeskjold. Vet ikke om du får tak i det der nede? Vet om flere som har fått beskjed om å holde ut, pumpe, gi tilegg osv, hvor skjold faktisk har gjort susen. Så kan man bruke de, men forsøke uten en gang i blandt, sansynligvis får han teket på det etter noen uken, når munnen har vokst litt, og melkesprengen ikke gjør brystet like spent lengre.

Skrevet

prøv ammeskjold før du sliter deg ut med alt annet... det hjelper mange, kan jo håpe det hjelper deg å!

Skrevet

De mener ammeskjold ikke vil hjelpe da det har noe med utformingen paa tungen, lengden paa tungebaandet osv...

Gaar annenhver dag til Ammeklinikken her og faar hjelp ( uten at det hjelper )

Skrevet

Okei. Da er min historie som følger:

Avrevene brystvorter og en unge som bare kava ved puppen. Årsaken var kort tungebånd, og han fikk bare ikke tak. Ble bedt om å holde ut, brystvorter gror visstnok ut. Men jeg kjøpte skjold etter to uker og fra første amming tok han puppen, melka strømmet på, han kosa seg, og best av alt: jeg følte at jeg fikk til, selv om jeg måtte ha litt hjelp. Ammerundene gikk samtidig ned fra 2 timer pr gang til knappe kvartèret. Så prøv, selv om du ikke blir anbefalt det fra proffesjonellt hold. Ikke sikkert det hjelper deg så mye, men det blir garantert ikke værre.

Skrevet

Da skal jeg proeve det i morgen for det hoeres ganske kjent ut med ammerunder paa 2 timer og deretter sluker han hele flaska for han er ikke i naerheten av mett.

Ellers saa har mine brystvorter det utrolig nok ganske bra omstendighetene tatt i betrakning, men hadde nok blitt ganske sur hvis noen hadde sagt hold ut, de vokser ut igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...