yasmina Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Matteus har lagt paa seg 160g paa 2 dager !!! Konklusjonen er at flaske har gjort susen Den daarlige nyheten er at han klarer ikke aa spise fra puppen, han faar ikke godt nok tak. De mener at det kan gaa seg til om 3 - 4 uker for da vokser han og da vokser munnen hans ogsaa. De mener ogsaa ta jeg skal pumpe etter hvert eneste maaltid og gi han etter han har faatt proevd seg paa puppen, dvs ca 8 ganger i doegnet , innkludert natten. De mener at hvis jeg gjoer det en maanedstid saa vil ha kanskje kunne ta puppen da................. Jeg aner ikke hva jeg skal gjoere for jeg blir fryktelig sliten av alt dette her. Hvert maaltid vil paa denne maaten ta opp mot 1 - 1,5 time.....Saa hvis jeg gaar for denne maaten saa blir det det eneste jeg gjoer i en hel mnd... Hva hadde dere gjort ????
hund&barn@fullrulle Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Jeg styrte med noe liknende med gutten min. Jeg syntes det ble utrolig slitsomt og ble lei av at hele døgnet skulle dreie seg om pupp, pumping, flaske og alt. Om du har melk nok hadde jeg pumpet og kun gitt flaske eller latt han sutte i seg det han klarer fra puppen og gitt tillegg for reste. Ike slit deg ut. Gjør det du synes blir best for dere, så dere får mest mulig tid til å kose dere. Stress og styr fører lett til at melkemengden uansett minsker.
blond Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Jeg hadde antakelig slitt meg ihjel for å få ungen til å ta puppen, men det er neppe særlig lurt. Jeg tror det er smartere å tilby puppen når han virker veldig sulten og så gå over til flaske når han har tatt det han skal ha. Så er det kanskje lurt å pumpe tomt etter mm-måltidet. Det er nok lurt å gi mme til noen av måltidene slik at du ikke sliter deg helt ut. Jeg tror ikke det blir noe problem å øke mm-produksjonen etterhvert. Jeg er ingen ammehjelp, så dette var bare mine tanker. Det viktigste er vel at han får i seg mat som er sunn og næringsrik for han. Dumt at jeg ikke kan hjelpe deg mer, men jeg ønsker deg iallfall lykke til videre. Du står på og er flink, synes jeg! Veldig bra at han har lagt på seg, så slipper du den bekymringen iallfall. Expat (?) på dib er ammehjelp, har du spurt henne?
2 små orkaner Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Hadde det vært meg hadde jeg sluttet med å gi pupp og bare gi MME. Jeg hadde problemer med ammingen da jeg fikk førstemann, men alle pushet på å amme. Det resulterte i stress og depresjon hos meg og lite vektoppgang hos babyen. Denne gangen hadde jeg satt meg få å kutte ut puppen om det samme gjentok seg, men nå har jeg mer enn nok melk. Go figure. Du skal naturligvis gjøre det som passer best for deg, men synes det virker som mye styr for at han SKAL ta pupp. Husk du skal også ha overskudd til resten av familien din. Der blir også fine barn av MME (er selv en av dem:-)) Lykket til og hurra for vektoppgangen
yasmina Skrevet 18. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg faar hjelp her nede fra ammeklinikken paa sykehuset, problemet er vel at de fleste tingene vi har proevd ikke fungerer.... Jeg selv har mest lyst til aa gi flaske og proeve aa pumpe en del paa dagtid saa lenge der er noe der... Men foeler egentlig at presset er ganske stort og at de fleste ( unattt mamma) mener jeg boer forsette med pumpingen selv om det faktisk betyr null overskudd til de to andre....
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Du har min fulle forståelse for "dilemmaet" ditt. Jeg "mistet" melka i en flytte periode vi hadde da sønnen var 2-3 mnd. Fant det ut med at han ikke la på seg mer enn 100 gram på 6 uker. Fikk først beskjed om å amme, så pumpe og fylle på med mme hvis det ikke var nok mm.. Tilslut kapitulerte jeg og ga opp hele ammingen din, og det ble flaske og mme tilslutt. Ikke helt lik historie som din, men tror jeg vet hva du tenker og vet det er et slit det du skal holde på med nå. Gjør det du syns er rett for deg og din lille gutt.
~~DoraDora~~ Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Jeg stressa sån med mine også...endte opp med mme til alle tre. Da ble det mer harmoni i heimen
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Off ikke lett det der. Er vanskelig med slikte ting som har så mange vinklinger å se ting på. Noen velger jo bare å se en løsning, mens andre klarer å tenke litt lenger.. Du har jo flere hensyn å ta. Og det største hensynet du må ta er til deg selv. Det svarer ingen godt om du kjører deg helt til buns på å forsøke å amme og pumpe mest mulig. Da er det bedre om du har overskudd til å ta deg av de tre barna dine. Kanskje du kan gi deg selv X-antall dager. Si f.eks at hvis ting ikke bedrer seg til helgen så slutter jeg og går over til flaske. Eller gjør som du selv føler er best, hvis du synes det fungerer greit å pumpe deg på dagtid og gi flaske så gjør det. Det er du som skal gjøre dette, ikke de rundt deg. Ikke la noen gi deg dårlig samvittighet overfor babyen din. Jada vi vet alle at bryst er best, MEN ikke til en hver pris. Ikke la deg presse til å gjøre noe du ikke makter. Noen rundt oss er veldig flinke til å gi andre dårlig samvittighet med små bemerkninger de kommer med. Du er en god mor selv om du ammer eller ei. Hold deg til en hjelper på amme hjelpen, føler hvis vi spør mange så får vi jo forskjellige svar og bare blir mer og mer forvirret. Er alt prøvd så er alt prøvd. Ble litt langt dette, men håper du skjønner hva jeg ville fram til. Kan ikke helt si hva jeg hadde gjort selv. Men tror vi damer er litt sånn. Vi prøver litt til så litt til så litt til.. så presser vi oss for vi "bare må jo det". Har gått i den fella mange ganger selv. Men prøver å bli flinkere til å lytte til kroppens signaler og tegn og varsler. Men det er ikke lett..
katta og co Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Hei. Ikke lett det der nei...du må gjøre det du føler er riktig for deg!! Jeg hadde noe av samme problem som deg, eldste ville ikke ta puppen. Hun fikk ikke til å spise fra puppen og fikk ikke ordentlig tak. Det var ett stress uten like! Jeg pumpet meg som jeg ga henne i flaske. Når jeg prøvde puppen fungerte det ikke. Men jeg var så sta at jeg ga meg ikke:) Jeg ga henne flaske først, men prøvde pupp etter flasken. På natten var det bare flaske, men på dagtid når jeg hadde overskudd kjørte jeg begge deler. I tillegg hadde jeg en fantastisk ammehjelp på helsestasjonen som hjalp meg når jeg så svart på tingenes tilstand. Etter 3 mnd greide vi endelig ammingen fint og livet med flaske var over. Dette krevde mye av meg og det var til tider tungt. Jeg mener at ammepresset er for stort og at barn klarer seg fint med mme. Man skal ikke føle seg mislykket for at man ikke klarer ammingen. Derfor så syns jeg at du skal gjøre det du føler deg komfortabel med. Gratulerer med vektoppgang:) Dere er på rett vei:))
Expat Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Hei! Jeg kan godt "ta saken", da sender du meg en pm med eposten din. Jeg vil gjerne vite fødselsvekt, ukentlig oppgang (om du vet) og hva du har forsøkt til nå. Allment humør hos barnet. Hva slags pumpe bruker du nå. Så mailer jeg deg i morgen med et mer utførlig svar?
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 19. august 2008 #11 Skrevet 19. august 2008 hei =) Jeg holdt på slik med førstemann.. pumpet hele tiden, sov aldri.. ble helt utslitt... 4uker holdt jeg på med pumping hver 2-3time.. jeg klarte ikke mere etter det. da var det over til MME. å vi ble alle gladere=) Jeg må vel også få med at grunnen til at jeg ikke holdt ut lengere var for at han sov bare 1 time i slengen, var aldri fornøyd. Men da vi begynte me MME var det en annen verden for oss alle 3. =) Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå