Gå til innhold

Kanskje et rart spm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men, mange her inne skriver at når de har fått sjekket modning hos jormor så kan hun få 2 fingre inn samt kjenne hodet..

Altså - kjenne hodet innenfra..??

Dette burde jo bety at man kan kjenne det selv, ikke minst at mannen kjenner det når man har sex..??

Eller misforstår jeg helt helt..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ikke gjordt dette selv..å penis er for stor til å nå inn til hodet..

du må ganske langt inn for å i d hele tatt få fingeren så langt inn i tappen at du kjenner hodet..

Skrevet

jordmor sjekket meg men hun kjente ikke noe hode, sjekket hvor moden jeg var,,,hun gikk inn og bakover,det gjorde vondt., gjør ikke sånn vondt når man har sex

Skrevet

Ok, da henger jeg litt mer med her.. Takk for svar!!

Skrevet

hvis man kikker litt på et anatomisk bilde av graviditeten fex. inne på babyverden sine graviditetssider ...hvor det står se babyn vokse.. ganske fint faktisk :) LINK:

http://www.babyverden.no/templates/Article____380.aspxkan

man se at livmoren ikke begynner i enden av skjeden (sånn som jeg trodde... :)

ellers er det bare en fin link å skjekke ut hvis du ikke allerde har sett den

Skrevet

Lærte om dette på kurset på sykehuset igår.

Hos førstegangsfødende så fester hode seg gjerne i uke 35-36, og kanskje senere. De snur seg iallefall sjelden etter denne tida.

Alt er trangt hos førstegangsfødende, så stripping er unødvendig.

Jordmor sjekker mormunnen, modning og om hode har festet seg, evt hvor mange cm det er osv når hun sjekker - dette skal man ikke gjøre selv av to årsaker, det ene er at man ikke har erfaring nok og det andre er pga bakterier. Hun bruker hansker. Mormunnen er lang og man må ganske høyt opp - dette kan gjøre litt vondt.

Lærte også at man skal måle tiden mellom riene, altså tiden fra siste rie slutter, til den neste begynner - og oppgi den tiden når man ringer inn. Når det er ca 5 min mellom hver rie, og dette har holdt på i 1-1,5 time, først da skal man tenke på å reise til sykehuset.

Dette er en fase som oftest tar 12-13 timer, så om man reiser inn for tidlig, blir man bare målt og tatt prøver av, for så å måtte reise hjem igjen. Man skal ned til 1 min mellom hver rie, først da er man ordentlig igang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...