Gå til innhold

Opplevde noe utrolig ubehagelig i dag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bussen "min" stopper på Oslo S, få meter fra gamle "plata".

Når jeg gikk forbi så jeg at en jente lå der helt livløs og alene med en nål i armen. Jeg gikk forsiktig bort men og så ganske raskt at hun ikke pustet og jeg måtte begynne med HLR, og få en forbipaserende til å ringe 113.

Ambulansen kom heldigvis rimelig raskt, men de fikk ikke liv i henne.

Hun var så ung, og så utrolig vakker, men hadde tatt en gedigen overdose som tok livet hennes, tror ikke hun kan ha vært så mye eldre enn 20 år.

Jeg ble så lei meg på jentas vegne, stakkars, og stakkars alle pårørende. Og så er jeg så lei meg fordi jeg ikke klarte og få hjerte hennes til å slå igjen.

Dagen har vært helt grusom etter dette. Første skoledag ble ikke helt som forventet og jeg er en zombie uten like..

Huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så utrolig ubehagelig.

Og for en trist skjebne for denne jenten :(

Men all ære til deg som forsøkte..

Mange som bare hadde gått forbi..dessverre..

Stor klem til deg...

Skrevet

Skjønner at dagen ble litt guffen men tenk på det at du i hvertfall prøvde....

Håper du vil være der den dagen det skulle skje noe med meg eller mine, samfunnet trenger flere som deg!

Skrevet

huff... føler med deg at dette ikke var noe hyggelig situasjon.. men du vet jo at det ikke er din skyld!!! og ære være deg som prøvde å hjelpe,det er det ikke alle som gjør!!

klem til deg

Skrevet

Herregud! :-o

For en forferdelig opplevelse. Men, du skal vite at du var utrolig sterk og tapper som klarte å forsøke, selv vet jeg ikke om jeg hadde klart å prøve engang (synes det er litt ekkelt) - selv om jeg sikkert får kritikk nå. Hadde jeg sett denne unge, vakre jenta ligge livløs hadde det nok vært annerledes - men du var utrolig dyktig som forsøkte.

...Og kanskje hun har det bedre nå?

Skrevet

Så flott innsats du gjorde!

Selv om noen bare går forbi uten å gjøre noe i liknende tilfeller, så er det heldigvis mange som er som deg :o)

Stakkars unge jente med et så tragisk utfall :-(

Skrevet

Så bar at du stoppet!! Skal love deg at det er det FÅ som ville for en narkoman!

Desverre så går det bort mennesker daglig pga det ekkeldopet som aldri burde finnes!!! At noen er så dum å lager det forstår jeg ikke!

Men det er ikke din feil at det gikk som det gikk!

hun har det bra nå, husk det!

Skrevet

Lisa, hvilken buss tar du?. Min stopper nemlig også på Oslo S.

Dessuten så skjønner jeg at du har vært litt Zombie idag, jeg har jobbet på ambulanse i sommer og har opplevd litt av hvert selv. Det viktigste er å prate om det.. Helst med ambulansepersonellet! De har garantert opplevd sånt før og dessuten opplevde de det samme som deg. Bare henvend deg dit! :)

Skrevet

Du gjorde det du kunne.

Og når hjertet har stoppet, er det "lenge" siden OD ble satt.

Skrevet

Tusen takk for gode ord:)

Tar det lang tid fra OD blir satt til hjertet stopper?

Jeg tar buss 81A eller B.

Skrevet

Huff, for en fæl opplevelse!

Flott at du gjorde det du kunne, mange ville nok dessverre gått rett forbi.

Skrevet

Det tar noen minutter.

Ved en OD, så lammes pusteorganene.

Skrevet

Jeg antar at det går ca 5-10 min før personen er død.

En person med overdose slutter å puste, og det tar ca 5 min til kroppen har brukt opp sine oksygenreserver. Etter 5 min begynner celledød å inntre. Så jeg tipper 5-10 min. Men jeg er ikke noen lege da.

Du får trøste deg med, Lisa, at for å redde noen med overdose så må man omtrent være der umiddelbart OD er tatt, dvs før pustesenteret i hjernen hadde blitt slått ut totalt. Hvis du hadde vært der da hadde du kanskje greid å holde blodstrømmen og gassutveksling i gang med HLR til ambulansen kom. Synes du gjorde en FLOTT JOBB bare ved ta initiativ til en slik redningsaksjon! Bra :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...