Gå til innhold

Klyx VS mikrolax?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere sykepleiere, hjelpepleiere og andre med peiling!

Hører om flere som bruker avføringsmidler mor forstoppelse og for å tømme seg før fødsel osv. Hva er forskjellen på klyx og mikrolax? Kan dette påvirke mormunnen event sette fødselen igang? Fikk selv klyx under forrige fødsel, men det vil jo være helt umulig å sette den digre flasken på seg selv. Virker så mye enklere med mikrolax.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klyx tømmer hele tarmen, microlax tømmer kun det du har nederste i tarmen (i rompa for å si det sånn).

Så har du forstoppelse så bruk micro. Skal du tømme deg før fødsel bruk klyx!

Skrevet

En vennine av meg kom med tips om å bruke klyx før fødsel, da blir tarmen skikkelig tømt. Da slipper man å gå på do de 3-4 første dagene, husker jeg sletnoe voldsomt med dette etter den første fødselen min, det var så vondt !! ( Spurte om klyx for sent på sykehuset, så fikk ikke...)

Er plaget med magen nå, er i uke 37, har så treeeeg mage... Kanskje jeg skulle prøvd klyx nå ? Noen som har erfaring med å bruke det ?

Kan det påvirke fødselen noe ?

Skrevet

Jeg lurer på det samme.Har ikke fått tømt systemet på mange uker.Apoteket anbefalte mikrolax men følte ikke at jeg fikk tømt meg.

Skrevet

har lest at man kan få tilbud om klyx når man kommer på sykehuset.. er det vondt? sikkert ikke like vondt som fødsel uansett da, men synes det høres så ubehagelig ut å bli spylt i endetarmen....

Skrevet

Når er det for sent å få klyx? Når "i løpet" bør man få det?

Skrevet

Har fått det begge gangene jeg har kommet inn for å føde. Ikke vært noe spørsmål om jeg ville ha det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...