mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 når man søker om dagpenger hos NAV? Kanskje litt feil formulert, men håper dere forstår. ;o)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Ja det går som om det skulle vært lønning.
mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 18. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2008 Så hvis man får sykepenger utbetalt fra NAV så regnes det som inntekt/lønn? Da skal jeg klage på vedtaket mitt ja, fikk avslag fordi jeg ikke hadde tjent nok, men da har jeg jo det og med god margin og.
Guttemamma75 Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 fant noe om dette på nav sine sider : § 4-4. Krav til minsteinntekt For å få rett til dagpenger må medlemmet a) i det siste avsluttede kalenderåret før det søkes om stønad ha hatt utbetalt en arbeidsinntekt som minst svarer til 1,5 ganger grunnbeløpet på søknadstidspunktet, eller i løpet av de siste tre avsluttede kalenderårene før det søkes om stønad ha hatt utbetalt en arbeidsinntekt som minst svarer til 3 ganger grunnbeløpet på søknadstidspunktet. Inntekt fra deltakelse i arbeidsmarkedstiltak regnes ikke med ved vurderingen av om kravet til minsteinntekt er oppfylt. Departementet gir forskrifter om hva som regnes som arbeidsmarkedstiltak i denne sammenheng. Inntekt utbetalt i de tre forutgående kalenderår før første søknadstidspunkt som har vært lagt til grunn i en full stønadsperiode, kan ikke legges til grunn for en ny periode. I de tilfelle Stortinget vedtar endring i grunnbeløpet med tilbakevirkende kraft, skal endringen i kravet til minsteinntekt først gjelde fra og med den andre påfølgende mandag etter at Stortinget har gjort vedtak. Her står det ingenting om sykepenger men det står jo flere ganger at det gjelder ARBEIDSinntekt, og det virker logisk på meg at sykepenger ikke er arbeidsinntekt men bare inntekt - så da spørs det om du har så mye å slå i bordet med....
mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 18. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2008 Men jeg jobbet jo i fjor, så ble jeg gravid og fikk ganske tidlig bekkenløsning som gjorde at jeg ikke klarte å jobbe. Så ble jeg da sykmeldt fram til permisjonen. Jeg skjønner ikke at det ikke kan regnes som inntekt jeg. Hvorfor skal man straffes fordi man blir syk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå