susemor-3 små Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Nei, vi ønsket oss søsken til datteren vår. Vi har nemlig så liten familie begge to, at det var viktig å skaffe søsken. Hadde jeg selv hatt en større familie, hadde jeg sikkert vært fornøyd med en. Samboer er enebarn, og påstår imidlertid at han selv aldri savnet søsken i oppveksen.
Musemor med tre søte små Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Nop.. Om en måned begynner vi å arbeide med å forvandle lille gutt til storebror ;-)
CB-BabyBoy Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Ja, lillegutt her blir enebarn av den enkle grunn at jeg vil ikke gå gjennom et svangerskap til. Det var den værste perioden i mitt liv; var dårlig fra uke 6->fødsel med ekstrem kvalme, oppkast, lavt blodtrykk osv. Jeg er enebarn selv og har ikke savnet søsken i min oppvekst. Hadde nok av lekekamerater rundt meg og foreldre som var veldig aktive. Søsken er ikke ensbetydende med lykke heller.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Ikke for alt i verden! Er enebarn selv, og selvom jeg har hatt en flott oppvekst så vil jeg ikke at frøkna vår skal måtte være alene. Nå har jeg jo bare litt over 2 mnd igjen før nr 2 kommer da, så nå er det ikke noe spm lenger engang hehe
Crazywoman Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Hadde tenkt til det ja, men plutselig kom lillebror:) Bare glad for det nå, selv om det er utfordrende med to tette 2 1/2 år og en på 8 uker...
Koala *g07* Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Her er vi begge to enebarn, så vi vil ikke ha det selv. Vi ønsker hvertfall et barn til. Selv om barndommen var fin og flott, så har savnet etter søsken kommet sterkere nå. For oss begge faktisk. Det å ha søsken med egne barn er en drøm. Ha familie rundt seg, blir et savn. Det blir ikke det samme med venner eller øvrig familie.
petite fleur Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Njajoneivetikke......Tiden vil vise. Sambo vil i utgangspunktet bare ha en (han er selv enebarn, og ser på oppveksten sin med glede). Jeg ville i utgangspunktet ha 3, men pga fødsel er pytonfælt og babytiden til tider er mer slitsomt enn godt er, begynner jeg å bli litt enig med min samboer.
Trenger hjelp!! Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Nei ville gjerne ha to.Men pga helsen min så blir det kansje ikke flereHåper jo på en til...Må bare ta en dag om gangen..Er drittlei av at folk spør om hvorfor ikke nummer to kommer..Er sårende...
Tibra Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Kanskje... Kjæresten min vil bare ha en og jeg er jaggu ikke sikker hva jeg vil...Kunne aldri tenkt meg to tette iallefall (og nå er jo det for sent uansett)
CB-BabyBoy Skrevet 18. august 2008 #12 Skrevet 18. august 2008 Mammaen til småen; det er ikke moro å bli spurt ofte og må forklare hele tiden. Jeg fikk slengt etter meg "vil du sønnen din noe så vondt?"...
Tokatter_USA Skrevet 18. august 2008 #13 Skrevet 18. august 2008 Ikke jeg, men mannen min. Jeg har én søster og synes to barn er perfekt, mens mannen min har fem søsken og syntes kanskje det var i meste laget. Eller kanskje at en eller to kommer ut på det samme, uansett er det ikke "nok" til å bli en familie sånn som han er vant til. Derimot er to barn bare mer jobb enn ett, så da er det like greit å holde seg til den ene. Eller no' sånt... Han vil iallfall ikke ha noen flere.
bente69;) Skrevet 18. august 2008 #14 Skrevet 18. august 2008 Har nå slått meg tilro med at snuppa kommer til å forbli enebarn, selv om jeg skulle gitt mye for å gi henne en søster eller bror (gjerne fler). Men da vi passerte 2,5 år med prøving, har vi lagt hele prosjektet på hylla. Vi har bestemt oss for å glede oss over at vi har vært så heldige å fåttsnuppa, istedet for å jage etter noe som virker helt uoppnårlig. Godt vi er forskjellige, hadde hvert kjedlig om alle hadde hatt likt antall søsken/ikke søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå