dritgrei hei hei! Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Det er rart med det, jeg var nok mer spent enn gutten var selv... vi har akkurat flytta, og han skulle begynne på offentlig skole i dag etter å ha hatt sine to første år på steinerskolen i en annen by. Hadde steinerskolen her vi bor nå vært en god skole, så hadde det vært vårt førstevalg, men når skolen er så dårlig drevet for tida, så ble det viktigere for oss at han skulle bli kjent med ungene i gata. så da sto vi der da, og jeg fikk helt vondt i magen. Ikke for at det ikke var koselig, for det var det, men jeg ble litt trist likevel... offentlig skole mangler ynde. ingen blomster ingen stearinlys ingen kos... bare hard hverdadg i et brakkelandskap... uff. Men da jeg skulle hente ham hjem klokken ett, ba han pent om å få bli igjen på skolen, for han hadde lyst til å starte på SFO... Jeg er hjemme med liten baby, så vi hadde egentlig ikke tenkt at han skulle gå der, men når en unge trives på ny skole i ny by med nye folk, og gjerne vil være der lenger... vel... hehe da ble det SFO på ungen vår. Så alt i alt var det en fin dag, jeg må bare skru av lengselen etter det koselige, og skru på forballmammakjolen. :-)
Næsningsfrua Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Da er det bare at dere er litt uheldig med deres skole, her vi bor har alltid første skoledag blitt markert, på alle trinn. Duk på kateteret, blomster og lys. Og selvsagt flagget til topps! SFO ville ikke mine gå på, de syns det var kjedelig. De ville heller gå til mormor! Og vennene bodde like i nærheten, så de lekte allikevel. Men så flott at han gjerne vil, selv om det ikke er helt som du hadde tenkt! Da får du heller ha litt ekstra kosetid med Dritgreibabyen:-) (Og kom deg innatt på sida di, der begynner det å bli tynt!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå